Közhely már, hogy mindenkinek folyamatosan képeznie kell magát a modern világban, ha meg akarja tartani a munkáját, a megélhetését. A kormányzat oktatáspolitikájában megfogalmazódott, hogy időt kell hagyni a képzésben az egészséges személyiségfejlődésre, és a tudásátadásban ők is áthelyezik a hangsúlyt az egész életen át tartó tanulásra. Önálló intézmény létrehozásáról nincs szó a felnőttképzés összehangolására, a cél inkább olyan tanártovábbképzés, melynek során a gyakorló tanár elsajátítja az elektronikus oktatás módszertant, és megtanul önállóan dolgozni az elearning eszközeivel. Tananyagfejlesztésre pedig egy módszertani központ jön létre közhasznú társaság formájában. Az „e-pedagógus”-képzés a tervek szerint 2002-től indul, négy féléves továbbképzés formájában.
Az e-learning elé kitűzött cél mindenütt, hogy a tananyag könynyen hozzáférhető legyen, javuljon a tanulás minősége, növekedjen a hatékonysága, illetve bizonyos létszám fölött olcsóbb legyen a résztvevők számára. Az informatikai fejlesztői tudás és a pedagógiai módszertan összehangolásával eredményes nemzeti elektronikus tananyag állhat elő. Jó terep az elearning alkalmazhatóságára a Semmelweis Egyetem és az Eötvös Loránd Tudományegyetem közös számítógépes hálózata, az Eltenet (hu). Az ország legnagyobb internetes intézményi hálózatában közel hatezer számítógép üzemel. Ezen a hálózaton az egyetemi integrációt követő adatharmonizáció végrehajtása után indulhatnak az intranetes e-learning-projektek. De a tanulási képesség megőrzése, az új folyamatok és technológiák elsajátítása a vállalatok alkalmazottai számára is kulcsfontosságú a kiéleződött gazdasági versenyben az előny megtartásához. A cégeknek arra is figyelniük kell, hogy az internet és az elektronikus média által közvetített információáradat annak, aki nem tud benne eligazodni, ugyanolyan káros lehet, mint ha elzárják az információtól. A technikákat és a módszertanokat eredményesen kombináló elektronikus oktatás viszont az információs társadalmak alapkövévé is válhat, ha segítségével a tudás rendszerezett, tanulható formában és éppen időben érkezik.
Az információs és kommunikációs technológiák (ITC) alkalmazásának köszönhetően globális gazdaság teremtődik meg, és átalakul az oktatás intézménye. A Hewlett-Packard a kezdetek óta jelen van az internetes oktatás világpiacán, hiszen már huszonöt éve alkalmaz és szolgáltat hatékony oktatási megoldásokat. Minden esetre van tantermi és online tapasztalatuk. Ők már látják, hogy mennyire gyorsan nő az igény a jól képzett szakemberek iránt. Most még csak ott tartunk, hogy oktatási termékek között lehet válogatni, amelyeket nehéz az igényekhez igazítani. A jövőnek azonban azt kell magával hoznia, hogy a termék az igényhez igazodik, gyors termékváltások várhatók.
A vállalatoknál a továbbképzés szervezése a humánpolitikai részleg dolga, és az oktatási stratégia részét képezi az e-learning is. A szakmai igényt is a humánpolitikának kell megfogalmaznia, ügyelve arra, hogy az oktatási fejlesztések ne maradjanak az informatikai osztályok elszigetelt kezdeményezései. Ez az a pont, ahol a HP fel tudja ajánlani gyakorlatát az öszszetett képzési stratégiák kidolgozásában. A HP oktatási megoldásokat ugyanis egy egyedülállóan egységes oktatási rendszer szolgálja ki, amely három komponens ötvözése révén garantálja, hogy az oktatási megoldás a cég mindennapi tevékenységét és hosszú távú célkitűzéseit egyaránt támogatja. A HP módszertana arról is gondoskodik — megteremti a lehetőségét —, hogy a képzésbe fektetett tőke a legnagyobb hozamot eredményezze.
Kitüntette az Oroszország oldalán harcoló katonákat Kim Dzsong Un
