Aláírták az útszerződést

A Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) 32,2 milliárd forint értékű munkára kötött szerződést a Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-vel. Ennek alapján felújítják az M7-es bal pályáját és megépítik a Polgárt elkerülő 35. számú főutat.

Putsay Gábor
2002. 01. 19. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ötödik nagy projektjét kezdi meg a Betonút Rt. és a Vegyépszer Rt. alkotta MAK tavasszal. Mint azt tegnapi számunkban megírtuk, a fővállalkozók 2002 novemberéig adják át mindkét létesítményt a forgalomnak, és ugyancsak erre a határidőre kell elkészülniük a jelenleg épülő Füzesabony–Polgár közötti M3-as autópályaszakasszal.
Az M7-es projekt során Zamárditól Érdig – a 110–17 kilométerszelvények között – teljeskörűen átépítik a Balaton déli partjáról a fővárosba vezető bal pályát, rekonstruálják a vízelvezető rendszereket, és száz hidat újítanak fel. A konzorcium erre a munkára 24,8 milliárd forint értékű szerződést kötött, amiben azt is vállalták, hogy az M7-es mindkét oldalán megépítik a vadvédő kerítéseket, és ahol ezt a forgalmi igények megkövetelik, a zajárnyékoló falat is. Az M7-es felújított jobb pályáját Érdtől Balatonaligáig tavaly november 30-án nyitották meg a forgalom előtt, idén április 30-ig pedig megépül a Balatonaliga–Zamárdi közötti, húsz kilométeres fél autópálya.
Mint azt az NA Rt.-nél megtudtuk, az M7-hez kapcsolódóan tárgyalások folynak az M70-es autópálya Letenye–Tornyiszentmiklós közötti szakaszának megépítéséről.
A konzorcium 6,4 milliárd forintért vállalta el az M3-as autópálya folytatásaként a Polgárt elkerülő 35. számú főut építését. A hat kilométer hosszú szakaszon négy felüljárót építenek. Az utat november 30-án adják át a forgalomnak. Előkészítés alatt áll az M30-as autópálya szerződéstervezete is. Az M30-as Emőd közelében válik külön az M3-as autópályától, a kivitelezők Miskolc északkeleti határáig építik, ezzel az autópálya a megye székhelyét is elkerüli. Információink szerint hamarosan aláírják ezt a szerződést is, a beruházás várhatóan 42–44 milliárd forint lesz. Az utat 2003. november 30-án adják át a forgalomnak.
A NA Rt. az idei évre tervezett munkálatokat abból a 180 milliárd forintból finanszírozza, amit a tizenegy hazai bankból álló konzorcium nyújt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.