Ötödik nagy projektjét kezdi meg a Betonút Rt. és a Vegyépszer Rt. alkotta MAK tavasszal. Mint azt tegnapi számunkban megírtuk, a fővállalkozók 2002 novemberéig adják át mindkét létesítményt a forgalomnak, és ugyancsak erre a határidőre kell elkészülniük a jelenleg épülő Füzesabony–Polgár közötti M3-as autópályaszakasszal.
Az M7-es projekt során Zamárditól Érdig – a 110–17 kilométerszelvények között – teljeskörűen átépítik a Balaton déli partjáról a fővárosba vezető bal pályát, rekonstruálják a vízelvezető rendszereket, és száz hidat újítanak fel. A konzorcium erre a munkára 24,8 milliárd forint értékű szerződést kötött, amiben azt is vállalták, hogy az M7-es mindkét oldalán megépítik a vadvédő kerítéseket, és ahol ezt a forgalmi igények megkövetelik, a zajárnyékoló falat is. Az M7-es felújított jobb pályáját Érdtől Balatonaligáig tavaly november 30-án nyitották meg a forgalom előtt, idén április 30-ig pedig megépül a Balatonaliga–Zamárdi közötti, húsz kilométeres fél autópálya.
Mint azt az NA Rt.-nél megtudtuk, az M7-hez kapcsolódóan tárgyalások folynak az M70-es autópálya Letenye–Tornyiszentmiklós közötti szakaszának megépítéséről.
A konzorcium 6,4 milliárd forintért vállalta el az M3-as autópálya folytatásaként a Polgárt elkerülő 35. számú főut építését. A hat kilométer hosszú szakaszon négy felüljárót építenek. Az utat november 30-án adják át a forgalomnak. Előkészítés alatt áll az M30-as autópálya szerződéstervezete is. Az M30-as Emőd közelében válik külön az M3-as autópályától, a kivitelezők Miskolc északkeleti határáig építik, ezzel az autópálya a megye székhelyét is elkerüli. Információink szerint hamarosan aláírják ezt a szerződést is, a beruházás várhatóan 42–44 milliárd forint lesz. Az utat 2003. november 30-án adják át a forgalomnak.
A NA Rt. az idei évre tervezett munkálatokat abból a 180 milliárd forintból finanszírozza, amit a tizenegy hazai bankból álló konzorcium nyújt.
Magyar Péter és a lojalitás próbája
