időjárás 7°C Vilma 2022. december 5.
logo

Álomból valóság

Jávor József
2002.01.18. 00:00

A Volvo beváltotta ígéretét: ACC névre keresztelt tanulmányautójából sorozatgyártású kocsi, az XC90 készül. A Volvo az XC90-nel a szabadidő-autók tehetős vásárlóit vette célba.

A Volvo néhány éve még identitászavarral küszködött, mára azonban világviszonylatban is az egyik legsikeresebb autómárkává nőtte ki magát. No, nem arról van szó, hogy autóik milliószámra fogynának (az éves termelés megközelíti az ötszázezret), ám a cég biztos lábakon áll. Sőt, minden jel szerint terjeszkedni fog, hiszen az XC90 teljesen új terep a Volvo számára.
Az XC90 a svédek első szabadidő-autója ugyan, mégis logikus és következetes továbbfejlesztése a Volvo jelenlegi kínálatának. A Volvo-kombik eddig is sokkal keresettebbek voltak, mint a lépcsőshátú változatok (Magyarország azon ritka kivételek közé tartozik, ahol a szedánok fogynak jobban), s hosszú hagyományai vannak a Volvónál az összkerékhajtás alkalmazásának is. Az XC90 azonban nagyobb – és persze nyilván sokkal drágább is -, mint eddig bármi, ami a Volvo személyautó részlegénél készült.
Az autó 4,9 méteres hossza már önmagában is tágas utasteret ígér, s a korábban a Chrysler termékeire jellemző, előretolt első szélvédő révén tovább nyújtott kabin valóban rendkívül tágas. Annyira az, hogy a svédek mindjárt három üléssort terveztek bele – hiába, a fő piac Észak-Amerika lesz, ahol szeretik a nagy helyet, és nagyok a családok.
Mint minden Volvo, az XC90 is biztonsági mintapéldány. Ez az első olyan európai kocsi, amelybe – igaz, felár ellenében – éjjellátó berendezést (Night Vision) is szerelnek. Az XC90 infravörös megoldásával ötször messzebbre látunk, mint a tompított fényszóróval.
Mivel a legnagyobb Volvóról van szó, szóba sem került, hogy négyhengeres motorokat is kínáljanak az XC90-hez. A két öthengeres 210 (2,5 literes benzines turbó), illetve 163 (common rail turbódízel) lóerősek, azaz már papíron sem tűnnek erőtlennek, a csúcsmodellbe viszont a csúcsgép, azaz a 2,9 literes, soros hathengeres biturbó kerül, amely 272 lovas.
Mivel a Volvo XC90 ára várhatóan 20 millió forint körül mozog majd, természetesnek vehetjük a tökéletes minőséget, a hiánytalan aktív és passzív biztonsági (beleértve a harmadik üléssorban helyet foglalókat is védő függönylégzsákot!), illetve kényelmi felszereltséget. Azonban még egy ennyire drága autóban is figyelmet érdemel a Volvo audio-berendezése. A svédek ugyanis a XC90 először kínálnak Dolby Pro-Logic II rendszerű hifit, azaz a házimozik hangeffektusai és minősége akár a kocsi utasterében is élvezhetők lesznek.

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.