Hozzátette: 2001-ben a terveknek megfelelően 11 milliárd forint árbevételt könyvelhettek el, amiből csaknem 4 milliárd forintot tett ki a magyar állam támogatása. A koncessziós szerződés szerint az AKA Rt. az állami támogatást akkor veheti fel, ha az útdíjakból származó bevétele nem fedezi a cég kiadásait, illetve a társaságnak korábban ígért 7 százalékos profitot. Az állami támogatás kisebb része az autósoknak nyújtott kedvezményekért cserébe, míg a nagyobbik, csaknem 3 milliárd forintos részt üzemeltetési támogatásként nyújtja a magyar állam. A közlekedési miniszter még a múlt év nyarán megbízta a Magyar Fejlesztési Bank vezetőjét, kezdjen tárgyalásokat az egységes autópálya-matricarendszer M5-ösre történő bevezetése ügyében.
Az AKA Rt. korábban az állami támogatáson felül évi mintegy 5 milliárd forint kompenzációt kért volna a kormánytól azért, hogy az M5-ösön is érvényesek legyenek az állami tulajdonban lévő sztrádákon használatos matricák. Így az állami támogatással együtt csaknem 9-10 milliárd forintjába kerülne évente az államnak a koncessziós szerződés lejártáig az AKA Rt. kártalanítása. Jean-Loup de Beauvoir elmondta: egy privát cég és a kormányzat képviselőinek tárgyalásairól általában nem szokás tájékoztatni a nyilvánosságot. Ám ismét leszögezte: az AKA bármilyen kérdés megvitatására nyitott. A vezérigazgató elmondta azt is, hogy 2002-ben a várható infláció és az autós forgalom 3 százalékos növekedésével kalkulálva árbevételük kevéssel meghaladja meg majd a 12 milliárd forintot.
Cinkosok a némák
