Húsz és harminc közöttire tehető azoknak a 14 év alatti gyermekeknek a száma, akik az elmúlt néhány év alatt közúti közlekedési balesetben, személyautó hátsó ülésén, utasként vesztették életüket. Ez akár egy iskolai osztály létszámának is megfelel. A riasztó szám csökkentése érdekében – mint arról már beszámoltunk – január elsejétől, több más KRESZ-módosítás mellett életbe lépett a 12 év alatti vagy 150 centiméter testmagasságnál alacsonyabb termetű gyermekekre vonatkozó, biztonsági gyermekülés kötelező használatáról szóló jogszabály.
Az ORFK közlekedésrendészeti főosztályának egyik illetékese szerint az eddig is kötelező használatú hátsó biztonsági öv az esetek 95-97 százalékában életet ment, s a gyermeküléstől is az arány további javulását várják a szakemberek. Az új jogszabály valódi célja, hogy a szülők figyelmét felhívja a gyermekülés nyújtotta nagyfokú biztonságra. Éppen ezért használatát a szülők lelkiismeretére bízzák, a rendőrök a közúti ellenőrzések alkalmával nem fognak mérőszalaggal a kezükben vizsgálódni, de figyelmeztetik a felelőtlen autósokat. Ugyanakkor tudni kell azt is: aki nem tartja be az új KRESZ-előírást, szabálysértést követ el, így az igazoltató rendőr jogosult szankciót alkalmazni: a figyelmeztetésen kívül, ha a rendőr úgy érzékeli, hogy azt a gépkocsivezető nem veszi komolyan, helyszíni bírságot is kiszabhat vagy feljelentheti az autóst, amelynek erdményeként szintén bírságot róhatnak ki rá.
Mint arról korábbi lapszámunkban már beszámoltunk, a KRESZ-módosítások több közúti kiegészítő, valamint teljesen új jelzőtáblák használatáról is rendelkeznek. Ez lehetőséget ad az ország mintegy 2860 közútkezelőjének, hogy a hozzájuk tartozó utakon ezen táblák bármelyikét kihelyezze és alkalmazza. A Főpolgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztályának forgalomtechnikai alosztályától, mint közútkezelőtől, lapunk megtudta: a fővárosban eddig egy új táblát sem helyeztek el, de ha szükségesnek tartják, élni fognak a lehetőséggel.
Hurrikán: teljes szigeteket kellett evakuálni + videó
