Egységes fizetőparkolást javasol a Fidesz

A budapesti fizetőparkoló-rendszer egységesítését szorgalmazza a fővárosi Fidesz–MDF–MKDSZ-frakció. A képviselőcsoport szerint az embereket egyre jobban irritáló problémát a város vezetése nem kezelte súlyának megfelelően az elmúlt évtizedben. A frakció szerint az is egyre nyilvánvalóbb, hogy a jelenlegi negyvenezer közterületi parkolóhely kevés, évente mintegy ötezer férőhellyel – mélygarázsokkal és parkolóházakkal – kellene bővíteni a rendszert.

Gidró Kriszta
2002. 01. 23. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyre nyilvánvalóbb, hogy a jelenleg rendelkezésre álló, mintegy negyvenezer közterületi parkolóhely kevés – jelentette ki Tirts Tamás, a fővárosi Fidesz– MDF–MKDSZ-frakció vezetője. A politikus szakértőkre hivatkozva közölte: évente ötezer új férőhely kellene Budapesten. Tirts szerint ezt csak mélygarázsok és parkolóházak építésével lehet megvalósítani. – Ez azonban nem lehet a kerületi önkormányzatok feladata, hiszen a szűkös anyagi források mellett erre nem tudnak pénzt biztosítani – vélekedett a frakcióvezető. Szerinte a főváros tulajdonában lévő Parking Kft.-n keresztül kellene parkolóházakat és mélygarázsokat építeni. Ez a cég jelenleg foghíjtelkeken üzemeltet őrzött fizetőparkolókat, ám ez kevés. A szakértők szerint ugyanis a belvárosban közlekedő autók közül minden harmadik parkolóhelyet keres.
A parkolási helyzet bonyolultságát ismertetve Tirts közölte: Budapesten három parkolási társulás működik, ezek közül csak kettőben vesz részt a főváros. Az első társulást még a kilencvenes évek közepén hozta létre a fővárosi önkormányzat és az V. kerület. A másik társulás a fővárossal, a IX. és a XIII. kerülettel közösen működik. A harmadikat kerületi önkormányzatok hozták létre a főváros részvétele nélkül. A VI., a VII., és a VIII. kerülethez tavaly a bel-budai városrészek is csatlakoztak. Tirts kijelentette: ez utóbbi társulás már többször kezdeményezett tárgyalást a fővárossal, ez idáig sikertelenül. Az egyeztetés pedig elengedhetetlen lenne, hiszen a bel-budai főútvonalakon a főváros még nem vezette be a fizetőparkolást, és ez rendezetlenséget okoz. Az autósok ugyanis a főváros tulajdonában lévő főútvonalakon parkolnak, hiszen ott ingyenesen várakozhatnak. Emellett a XI. kerületben kiváltott kártya nem használható a IX., a XIII. és az V. kerület parkolóóráihoz.
Pócs Attila, a Városháza illetékese lapunknak korábban úgy nyilatkozott, hogy a bel-budai főútvonalakon a főváros tavasszal tervezi bevezetni a fizető-parkolást, ám nem a kerületek részvételével működő parkolási társulás keretein belül.
Tirts Tamás szerint a régi jogszabály foltozgatása helyett inkább egy új parkolási rendeletet kellene alkotnia a Fővárosi Közgyűlésnek. A jelenlegi szabályozás felülvizsgálatát indokolja a hetekben kezdeményezett ügyészségi vizsgálat is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.