Tavaly kétszáz, kamion szállítására alkalmas vasúti kocsit gyártott az osztrák és harmincat a német vasutaknak a debreceni járműjavító. Az értékesítésben kereskedelmi partnere az amerikai Greenbreier német érdekeltsége volt, amely az idén is jelentős számú ROLA-kocsi megrendelésére jelezte igényét. A kapacitások ötven százalékban már lekötöttek és tárgyalások folynak további kapacitáslekötésről is. Ez azt jelenti, hogy a társaság mind a kilencszáz dolgozóját meg tudja tartani 2002-ben is.
A MÁV szolgáltató kft.-je jelentős árbevétele ellenére csak mérsékelten nyereséges: tavaly 54 millió forintos eredményt tudtak elérni. Éppen ezért a tulajdonos nemrégiben újabb kísérletet tett a kft. értékesítésére, ám a pályázat eredménytelen maradt. A száz százalékig a MÁV Rt. tulajdonában levő társaság üzleti részének tíz százalékát a dolgozóknak ajánlották fel megvételre, a járműjavító ingatlanjaira, illetve a kft. üzletrészének kilencven százalékára pedig pénzügyi-szakmai befektetőt vártak. A kiírt pályázatra jelentkező két társaság azonban csak az üzletrészekre lett volna vevő. A MÁV Rt. ennek ellenére nem tett le arról, hogy kft.-jét értékesítse, s Kerékgyártó Imre információi szerint nem kizárt az sem, hogy a vevő a Debreceni Járműjavító Kft. menedzsmentje lesz.
A MÁV Rt.-n belül önállóan működő árufuvarozási szakigazgatóság idén 44,3 millió tonna elfuvarozásával számol. Ebből a tervek szerint 88 milliárd forint bevétele keletkezik a vasútnak. A teherkocsipark felújítására, nagyjavítására idén hárommilliárd forintot költ a szakigazgatóság. Ezeket a munkákat a MÁV járműjavítóiban végzik.
Csurka Istvánnak mindenben túl korán volt igaza - az író-politikusra emlékeztek a Terror Háza Múzeumban