Elismerések bankoknak

–
2002. 01. 28. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tíz, lakossági ügyfelei számára az interneten is szolgáltató magyarországi bank közül hat vezetői érezték úgy, hogy méltók lehetnek az Index.hu Rt., a Nemzetközi Bankárképző Központ és a Hewlett-Packard Magyarország Kft. által meghirdetett „Az év internetes bankja Magyarországon 2001” címre, és beadták pályázatukat. A CIB Bank, a Citibank, HBW Expressz Takarékszövetkezet, az Inter-Európa Bank, a Kereskedelmi és Hitelbank, valamint az OTP Bank anyagát áttanulmányozva az egy évig (a következő pályázat végéig?) használható címet az OTPdirektnek ítélték oda. Az OTPdirekt az internetet a zsűri szerint láthatóan stratégiai fontosságú iránynak tekinti, a lakossági folyószámlához kapcsolható minden internetes szolgáltatás ott van nála a palettán.
Emellett járulékos szolgáltatásai között virtuális bankkártyát is kínál, és számos kedvezményt nyújtva csábítja az internetre a folyószámla-tulajdonosokat. (Díjmentes szolgáltatás, egy kezdő időszakra ingyenes internet-hozzáférés stb.)
A „Legígéretesebb internetes bank” címmel díjazott CIB Bank szolgáltatásáé a legkompaktabb kezelői felület és a legkellemesebb felhasználói környezet: a menük felépítése logikus, könnyen áttekinthető, minden alapvető szolgáltatás egyszerűen elérhető. A bank ügyfélszolgálata gyors, rugalmas.
A „Legjobb technikai környezet” különdíjat elnyerő HBW Express megoldása teljesen platformfüggetlen, technológiája egyszerű, műszakilag kiemelkedő. Széles szolgáltatásválasztéka mellett kiváló automatizálási lehetőségeket is kínál: rendszeresített átutalásokra és partneradatbázis létesítésére is van rajta lehetőség. Minden benyújtott pályázatban talált a zsűri egyedi megoldást, kiegészítő szolgáltatást. A K&H Bank aktív kártyája és a mobiltelefonos alkalmazásokhoz való kapcsolódás kiváló lehetőség a lakossági ügyfelek számára. A Citibank szolgáltatása platform- és böngészőfüggetlen.
Csepi Lajos zsűritag, az Index vezérigazgatója feltételezi, hogy az internetezők többsége abszurdnak tartja, hogy 2001-ben is sorba kellett állnia a pénzintézetekben vagy postákon, hogy egy papírfecnin átutalásokat adjon le, amelyeket aztán majd valaki bepötyög egy számítógépbe. Szerinte az internetes banki szolgáltatásnál kevés értelmesebb és kényelmesebb alkalmazása létezik a világhálónak. Plájás Gábor, a HP vezető konzulense az értékelt megoldások döntő többségét magas színvonalúnak, megbízható technikai háttérrel és rendszerműködéssel rendelkezőnek találja, és külön fontosnak tartja a banki alkalmazásoknál a megfelelő biztonsági környezetet, hiszen az internetes banki tranzakciók, szolgáltatások bővítésével és az azokat használók számának növekedésével együtt erősödik a külső beavatkozások, támadások veszélye. Mivel pénzről van szó, bizalmat számukra csak stabilan működő, megfelelő védelemmel és műszaki megoldásokkal kialakított rendszer szerezhet.
Király Júlia, a Nemzetközi Bankárképző Központ igazgatója úgy látja, hogy az internetes banki szolgáltatások köre és a lakossági ügyfelek igényei egyelőre szinkronban vannak, hiszen mindkét fél tanulja a dolgot. Az előrelépéshez azonban arra van szükség, hogy a bankok az igényekből kiindulva alakítsák a szolgáltatáscsomagokat és azok megjelenítését, mintegy eligazítva az ügyfelet az egyes szükségletekhez tartozó banki műveletek között.
ÉLESBEN A K&H E-BANKJA
A magyar piacon e-bank néven működő lakossági internetes bankfiókjában elsőként vezette be a K&H az aktív kártyás, nyilvános-titkos kulcspáron alapuló ügyfél-azonosítást. A megoldásba funkcionálisan is beépül a digitális aláírás. A virtuális bankfiókban számlavezetési szolgáltatások vehetők igénybe, lekérdezhető az egyenleg, a számlatörténet, átutalások indíthatók, megváltoztatható a bankkártya felvételi határa. A megvalósításban a K&H partnerei között ott volt a Matáv, amely még 2000 év elején vállalta egy pilot program kidolgozását. Majd belépett szolgáltatóként a Matávnettel (ma Axelero), és 2000 decemberében megkezdődött az e-bank — korlátozott ügyfélkörre kiterjedő — próbaüzeme. A bejelentkezéseket fogadó világháló-állomást az Axelero üzemelteti, az alkalmazásokat a T﷓Systems Unisoftver fejlesztette. Beszállító még a szintén Matáv-érdekeltségű Cardnet, ők az Oberthur féle kártyákat és az ActiveCard kártyaolvasókat szállítják. A projekt komplex koordinálását a Kereskedelmi és Hitelbank Rt. szakemberei végezték.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.