Egyrészt a városba már betelepült új iparágak, másrészt a tőlünk északra fekvő országok felé tartó kereskedelmi szállítások növekedése miatt belátható időn belül megsokszorozódik a nemzetközi teherforgalom a térség közútjain. A város félti tiszta levegőjét és szeretné, ha az észak–déli irányba haladó gépkocsiáradat elkerülné a műemléki belvárost. Jó lenne, vélik az önkormányzati testület képviselői, ha a 11-es főút Szlovákia, illetve az északi országok felé igyekvő teherforgalma okozta problémát megoldanák. A város önkormányzatának képviselő-testülete elfogadta azt az előterjesztést, amely a nemzetközi közúti fuvarozást végző honi vállalkozások döntő többségét reprezentáló érdek-képviseleti szervezettől, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Testületétől érkezett.
A regionális gazdaságfejlesztési szempontok, valamint a szlovák– magyar határátlépési lehetőségek javításáért szükségesnek tartják, hogy magyar és szlovák cégek együttműködésében, bérelt hajókkal egy Esztergom–Párkány közötti teherkompot indítsanak. Az infrastruktúrát az Európai Unió és a magyar és szlovák pályázatok révén valósítanák meg. A két város közötti teherforgalom jelenleg ugyanis nincs biztosítva, ezért feltétlenül szükségesnek vélik a teherkomp-közlekedés beindítását a Dunán.
Breaking Bad Budapesten: lebuktatták a fővárosi droglabort
