Fagypont alatt csak ritkán aszfaltoznak

2002. 01. 08. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Útépítéskor az aszfalt 160–170 Celsius-fokos állapotban alkalmas arra, hogy felhasználják. A téli időszak ezért nem megfelelő ahhoz, hogy az aszfaltszőnyeget leterítsék – mondta Szerencsés László, a Betonút Szolgáltató és Építő Rt. főmérnöke. Az M3-as és M7-es autópályák mentén elhelyezkedő keverőtelepekről megrakottan távozó teherautók fél óra alatt jutnak el a munkaterületre. A keverőből 180–190 Celsius-fokos aszfalt ömlik a teharautókra, ám télen a többtonnás szállítmány is legalább harminc fokot lehűl a szállítás alatt.
A korszerű adalék anyagoknak köszönhetően télen is lehet elfogadhatóan betonmunkákat végezni, ám az út minősége nem lesz olyan tökéletes, mintha normál időjárási körülmények között dolgoznának az építők. Szélsőséges esetekben, például a települések közútjain télen is dolgoznak, ám ekkor keverőgéppel rendelkező teherautóval érkezik az aszfalt a helyszínre.
Az M3-as és M7-es autópályákon a hideg évszakokban sem szünetelnek az idénytől független munkák. Építik például a szalagkorlátokat, februárban pedig a vadvédő kerítések kialakításához kezdenek hozzá a beruházók.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.