Útépítéskor az aszfalt 160–170 Celsius-fokos állapotban alkalmas arra, hogy felhasználják. A téli időszak ezért nem megfelelő ahhoz, hogy az aszfaltszőnyeget leterítsék – mondta Szerencsés László, a Betonút Szolgáltató és Építő Rt. főmérnöke. Az M3-as és M7-es autópályák mentén elhelyezkedő keverőtelepekről megrakottan távozó teherautók fél óra alatt jutnak el a munkaterületre. A keverőből 180–190 Celsius-fokos aszfalt ömlik a teharautókra, ám télen a többtonnás szállítmány is legalább harminc fokot lehűl a szállítás alatt.
A korszerű adalék anyagoknak köszönhetően télen is lehet elfogadhatóan betonmunkákat végezni, ám az út minősége nem lesz olyan tökéletes, mintha normál időjárási körülmények között dolgoznának az építők. Szélsőséges esetekben, például a települések közútjain télen is dolgoznak, ám ekkor keverőgéppel rendelkező teherautóval érkezik az aszfalt a helyszínre.
Az M3-as és M7-es autópályákon a hideg évszakokban sem szünetelnek az idénytől független munkák. Építik például a szalagkorlátokat, februárban pedig a vadvédő kerítések kialakításához kezdenek hozzá a beruházók.
3 alapanyag, amit pajzsmirigy-alulműködés esetén jobb kerülni
