Lengyelországban január 1-jétől megszűnt az EU-országokból származó használt autók 35 százalékos importvámja, amely a 10 évnél idősebb járművekre is vonatkozik. A nem működőképes, balesetes autókra azonban továbbra is megmaradt a vám. Az EU-n kívüli országokból, többek között Japánból, az Egyesült Államokból származó nem új autókra továbbra is hatályban maradt a 35 százalékos importvám.
Továbbra is megmarad az importforgalmi adó és a motor nagyságától függő adófajta is. Fekete Attila hadnagy, a 7-es számú vámhivatal parancsnokhelyettese lapunk érdeklődésére kifejtette: múlt év január elsejétől Magyarországon az ipari termékek után – a nemzetközi egyezményben foglalt szabályok szerint – nem kell vámot fizetni akkor, ha a termék az Európai Unióból származik, s ezt a kinti vámhivatal vagy kereskedő igazolja.
Személygépkocsik esetében, ha az uniós származást nem tudják igazolni, akkor 13 és 78 százalék közötti vámot kell leróni. A fizetendő vámtól függetlenül továbbra is meg kell fizetni a fogyasztási adót, környezetvédelmi termékdíjat és az általános forgalmi adót – tette hozzá Fekete Attila.
Gépjárműipari beruházás Mosonszolnokon. A Széchenyi-terv keretében elnyert százmillió forintos támogatás segítségével készült el Mosonszolnokon a SAPU Bt., összesen 700 millió forintba kerülő gyártósora, amelyen az idén megjelenő új Opel Vectra visszapillantó tükreit készítik el. Az 1995-ben alakult magyarországi cég a világszerte közismert autóipari alkatrészgyártó Schefenacker-csoporthoz tartozik, és az új gyártósor üzembe helyezésével már 350 főt foglalkoztat. (M. Gy.)
Valverde összeesett otthon a nappaliban, megijedtek a Real Madrid szurkolói + videó
