Jó motorok jó helyen

Egy sehová sem sorolható különlegesség és egy rég várt újdonság: az Opel Zafira OPC-t, Európa leggyorsabb kompakt egyterűjét az Astra Coupe Turbo motorjával bolondították meg, az Omega 2.5 DTI számára pedig a BMW legendás soros hathengeres turbódízeljét fejlesztették tovább.

Jávor József
2002. 01. 18. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem a ruha teszi az embert, sem a karosszéria a sportkocsit – valahogy így gondolkozhattak az Opel Performance Center munkatársai, amikor kezelés alá vették a derék hétszemélyes Zafirát. Nem sokat teketóriáztak: leemelték a polcról a gyár legnagyobb fajlagos teljesítményt produkáló négyhengeres motorját és bepasszírozták az egyterű rövid orrába. A 192 lóerős, kétliteres turbómotor 8,2 másodperc alatt katapultálja százra az autót, a végsebesség eléri a 220 km/h-t.
A legszebb az egészben, hogy ezt a tűzijátékot különösebb kompromisszumok nélkül valósították meg. Az OPC Zafira ugyanúgy képes hét utast szállítani, mint polgáribb rokonai, és a kényelmi berendezések sem estek a sportmodelleknél szokásos súlycsökkentés áldozatául. Sőt, kifejezetten gazdag a kínálat: Recaro első bőrülések, hat légzsák, automatikusan elsötétedő belső tükör, pollenszűrős légkondicionáló, fedélzeti számítógép és még számos extra teszi komfortossá az utazást – a kényelmet a gyár állítása szerint a szükségszerűen keményebbre hangolt futómű sem rontja.
A felfüggesztést egyébként alaposan felkészítették a megnövekedett igénybevételre. A 225/45-ös kerekek tapadásáról négycsatornás ABS, elektronikus fékerőelosztó, kipörgésgátló és stabilitásellenőrző program (ESP) gondoskodik – ez utóbbi kettő a sportosságra való tekintettel a szokásosnál valamivel később lép működésbe.


Az OPC Zafira 250 Nm-es nyomatéka igazán meggyőző, az Omega fél literrel nagyobb dízelmotorja azonban még ezt is felülmúlja húsz százalékkal. Az Opel zászlóshajójában október óta lüktet a common rail dízelmotor, amelyhez a gyár történetében először ötfokozatú váltóművet is rendelhet a vásárló. A 150 lóerős soros hathengeressel felszerelve még a kombi változat is eléri a 200 km/h-t, álló helyzetből gyorsítva pedig 12,5 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet – három másodperccel gyorsabban, mint azonos lökettérfogatú elődje.
Az új modellévtől minden hathengeres Omegát, így a 2.5 DTI-t is módosított hűtőrács és nagyobb Opel embléma díszíti. Az utasok biztonságáról 2001 novembere óta szériában szerelt ESP kitörésgátló, az élményteli utazásról pedig a hamarosan megrendelhető, tetőbe süllyesztett DVD-s szórakoztató központ gondoskodik – erről a különleges extráról a Zafira-vásárlóknak sem kell lemondaniuk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.