Nem a ruha teszi az embert, sem a karosszéria a sportkocsit – valahogy így gondolkozhattak az Opel Performance Center munkatársai, amikor kezelés alá vették a derék hétszemélyes Zafirát. Nem sokat teketóriáztak: leemelték a polcról a gyár legnagyobb fajlagos teljesítményt produkáló négyhengeres motorját és bepasszírozták az egyterű rövid orrába. A 192 lóerős, kétliteres turbómotor 8,2 másodperc alatt katapultálja százra az autót, a végsebesség eléri a 220 km/h-t.
A legszebb az egészben, hogy ezt a tűzijátékot különösebb kompromisszumok nélkül valósították meg. Az OPC Zafira ugyanúgy képes hét utast szállítani, mint polgáribb rokonai, és a kényelmi berendezések sem estek a sportmodelleknél szokásos súlycsökkentés áldozatául. Sőt, kifejezetten gazdag a kínálat: Recaro első bőrülések, hat légzsák, automatikusan elsötétedő belső tükör, pollenszűrős légkondicionáló, fedélzeti számítógép és még számos extra teszi komfortossá az utazást – a kényelmet a gyár állítása szerint a szükségszerűen keményebbre hangolt futómű sem rontja.
A felfüggesztést egyébként alaposan felkészítették a megnövekedett igénybevételre. A 225/45-ös kerekek tapadásáról négycsatornás ABS, elektronikus fékerőelosztó, kipörgésgátló és stabilitásellenőrző program (ESP) gondoskodik – ez utóbbi kettő a sportosságra való tekintettel a szokásosnál valamivel később lép működésbe.
Az OPC Zafira 250 Nm-es nyomatéka igazán meggyőző, az Omega fél literrel nagyobb dízelmotorja azonban még ezt is felülmúlja húsz százalékkal. Az Opel zászlóshajójában október óta lüktet a common rail dízelmotor, amelyhez a gyár történetében először ötfokozatú váltóművet is rendelhet a vásárló. A 150 lóerős soros hathengeressel felszerelve még a kombi változat is eléri a 200 km/h-t, álló helyzetből gyorsítva pedig 12,5 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet – három másodperccel gyorsabban, mint azonos lökettérfogatú elődje.
Az új modellévtől minden hathengeres Omegát, így a 2.5 DTI-t is módosított hűtőrács és nagyobb Opel embléma díszíti. Az utasok biztonságáról 2001 novembere óta szériában szerelt ESP kitörésgátló, az élményteli utazásról pedig a hamarosan megrendelhető, tetőbe süllyesztett DVD-s szórakoztató központ gondoskodik – erről a különleges extráról a Zafira-vásárlóknak sem kell lemondaniuk.
Három nap alatt öt vendége is lesz a Harcosok órájának
