Csaknem tizenötezer általános iskolás tanulót érint az ingyenes utazás lehetősége Pécsett 2002. január elsejétől. A város költségvetéséből éves szinten megközelítőleg kétszázmillió forintot visz el a kedvezmény finanszírozása – mondta tegnap lapunk kérdésére Pécs polgármestere. Toller László (MSZP) szerint az intézkedést egyebek mellett az indokolja, hogy a város iskoláiból már több jelzés érkezett: a diákok azért késtek az órákról, mert nem volt pénzük a nyolcszázötven forintos havibérletre.
– A díjmentes utazás mellett szól, hogy a közelmúltban az önkormányzat százszázalékos tulajdonjogot szerzett a Pécsi Tömegközlekedési Részvénytársaságban, amely mindenképpen támogatásra szorul a költségvetésből. Ezzel a döntéssel pedig két legyet ütnek egy csapásra – fogalmazott Toller László.
A Pécsi Tömegközlekedési Részvénytársaság 2001-ben értékesített, kedvezményes tanulóbérleteiből befolyó összeg egészen biztosan alacsonyabb volt, mint a 2002-es évben lesz – véli Nagy Csaba, a Fidesz pécsi frakcióvezetője. Ezért ezzel a lépéssel harminc-negyven millió forintos extrabevételhez jut a közlekedési cég. Nagy Csaba kifogásolja, hogy Toller László kész tényként jelentette be a kedvezményt a sajtónak, nem adva lehetőséget az ellenzéknek aggályai kifejtésére. A frakcióvezető szerint szociálpolitikai szempontokat is figyelembe kellett volna venni az ingyenes utazás bevezetése előtt, hiszen rengeteg olyan gyerek van, akinek nincs szüksége bérletre, egyrészt mert a tehetősebb családok továbbra is autóval viszik gyermekeiket, másrészt mert az iskola környékén lakók nem utaznak rendszeresen tömegközlekedési eszközökkel.
A fideszes politikus szerint csak a valóban rászorulóknak kellene ingyenbérletet adni. Toller László polgármester ötlete ezért inkább a tömegközlekedési részvénytársaságnak, valamint a közelgő választások miatt a szocialista pártnak hoz hasznot, mintsem az általános iskolás gyermekek szüleinek – tette hozzá Nagy Csaba.
Újabb döbbenetes felvételek kerültek elő a kényszersorozásról + videó
