A kormányzat eredeti szándéka az volt, hogy a 2B terminál ne állami beruházásként, hanem vállalkozói tőke bevonásával valósuljon meg. Csakhogy az Airport Development Corporation (ADC) 5,7 millió dollárt fektetett be, vagyis a 120 millió dolláros projekt költségeiből mindössze 4,8 százaléknyi volt a külföldi cég befektetésének aránya. Ehhez képest a terminál hasznát 34-66 százalékban osztotta fel az ADC az állami tulajdonú Légiirányítási és Repülőtéri Igazgatóság (LRI) Rt.-vel. Információink szerint az ADC közvetlenül is nyújtott szolgáltatásokat a beruházáshoz. A „kivitelezési menedzsmentet” hárommillió dollárért, a „projektmenedzsmentet” 1,4 millió dollárért adta, a „tender-előkészítést” kétmillió dollárért végezte, sőt „fejlesztési díjat” is felszámolt 1,4 millió dollár értékben. A cégcsoporthoz tartozó ADC & ADMC Ltd. is tanácsokat osztott a Fuf Kft.-nek a terminálok kamatokkal csökkentett bruttó hasznosítási bevételeinek három százalékáért. 1999-ben 1,3 millió, 2000-ben pedig 1,5 millió dollárért. Az ADC & ADMC Ltd. még költségtérítést is kapott, a két év alatt félmillió dollárt.
Fónagy János a Ferihegyi repülőtéren lévő utasterminálokkal kapcsolatban tegnap elmondta: azért kívánják felbontani a kisebbségi külföldi tulajdonosokkal a szerződést, mert az a magyar állam és a Ferihegy Airport Rt. számára is rendkívül kedvezőtlen. A miniszter szerint a külföldi tulajdonosok a korábban megkötött szerződéseknek köszönhetően – amit 1998 előtt is sokan elleneztek a minisztériumon belül is – kis befektetés révén jelentős haszonra tettek szert. Fónagy János közölte: a Ferihegy Airport Rt. el kíván számolni a Fuf Kft. 34 százalékos tulajdonosával, átvállalják a hiteleket, illetve rendezik az alaptőke-befizetésekkel kapcsolatos számlákat is.
Egész Amerikát megrázta ez a döbbenetes hétfői sportbotrány
