Bő kézzel, de túlzások nélkül mérték a Mazda mérnökei a frissítéseket a Premacy új modellévre történő felkészítése során. Bár szinte minden porcikáját átrajzolták, radikális változtatások helyett finoman, de határozottan erősítették az autó sportos karakterét.
Ez elsősorban az autó orrán érhető tetten. A gyár más modelljein már bevezetett ötszögletű hűtőrács most a Premacy-n is megjelent. Módosították a lökhárító kialakítását, és a sima felületű fényszórókat is átdolgozták. A korábban négyszögletes első ködlámpákat kerek fényforrások váltották fel, igazodva a hátsó lámpatestekhez, amelyek szögletes házában egymás fölött elhelyezett ovális világítóegységek kaptak helyet.
Az utastérben valamivel szembetűnőbbek a változások. A különféle felszereltségi szintekhez más-más színvilágot rendeltek, a csúcsmodell fekete kárpitozását a sportváltozatban szénszál-mintázatú középkonzol egészíti ki. Ennél lényegesebbek azonban az ergonómiai fejlesztések. Átrajzolták az ülések háttámláját, így azok nem csak kényelmesebbek lettek, de a hátsó utasoknak is több lábteret kínálnak, különösen, hogy az ülések elhelyezését is módosították. Felárért lehajtható piknik-asztalkákkal tehető komfortosabbá a hátsó traktus. Az elülső oldalablakok vastagabb üvegezése jobb zaj- és hőszigetelést ígér, a vezető oldalán pedig egy különleges funkcióval szerelték fel az elektromos ablakemelőt: az ablak egy mozdulattal résnyire nyitható, ami gyors, huzatmentes szellőzést biztosít. A Mazda moduláris audioberendezése tetszés szerinti bővítéseket tesz lehetővé, a magasabb felszereltségi szintekhez pedig DVD-s navigációs rendszer is rendelhető.
A már ismert 1,8 literes benzines és kétliteres dízelmotor továbbra is kapható, az új modellévben azonban a kínálat kiegészült egy 2.0 DOHC benzinmotorral. A 130 lóerős négyhengeres, amely Japánban már július óta kapható, automatikus váltóval is rendelhető, és kisebb testvéreihez hasonlóan teljesíti az Euro3-as emissziós normákat. A sportosabb megjelenéshez és a nagyobb teljesítményhez igazodva megerősítették a karosszéria merevségét, a futómű pedig lágyabb gumibakokat és keményebb csillapítást kapott. Az alacsony menetzajról halkan gördülő, kifejezetten a Premacy-hoz kifejlesztett gumiabroncsok, valamint átdolgozott zaj- és rezgéscsillapító elemek gondoskodnak. Mint a négy keréken tárcsafék található, a kétliteres motorhoz elektronikus kitörés- és kipörgésgátló is rendelhető.
Három nap alatt öt vendége is lesz a Harcosok órájának
