Kívül-belül sportosabb

Két és fél évvel megjelenése után megfiatalodott a Mazda Premacy. Az ilyenkor esedékes ráncfelvarrás mellett a felszereltség és a műszaki tartalom is gazdagabb lett. Az újdonságok élén egy új, kétliteres benzinmotor áll.

Hajdu Imre
2002. 01. 18. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bő kézzel, de túlzások nélkül mérték a Mazda mérnökei a frissítéseket a Premacy új modellévre történő felkészítése során. Bár szinte minden porcikáját átrajzolták, radikális változtatások helyett finoman, de határozottan erősítették az autó sportos karakterét.
Ez elsősorban az autó orrán érhető tetten. A gyár más modelljein már bevezetett ötszögletű hűtőrács most a Premacy-n is megjelent. Módosították a lökhárító kialakítását, és a sima felületű fényszórókat is átdolgozták. A korábban négyszögletes első ködlámpákat kerek fényforrások váltották fel, igazodva a hátsó lámpatestekhez, amelyek szögletes házában egymás fölött elhelyezett ovális világítóegységek kaptak helyet.
Az utastérben valamivel szembetűnőbbek a változások. A különféle felszereltségi szintekhez más-más színvilágot rendeltek, a csúcsmodell fekete kárpitozását a sportváltozatban szénszál-mintázatú középkonzol egészíti ki. Ennél lényegesebbek azonban az ergonómiai fejlesztések. Átrajzolták az ülések háttámláját, így azok nem csak kényelmesebbek lettek, de a hátsó utasoknak is több lábteret kínálnak, különösen, hogy az ülések elhelyezését is módosították. Felárért lehajtható piknik-asztalkákkal tehető komfortosabbá a hátsó traktus. Az elülső oldalablakok vastagabb üvegezése jobb zaj- és hőszigetelést ígér, a vezető oldalán pedig egy különleges funkcióval szerelték fel az elektromos ablakemelőt: az ablak egy mozdulattal résnyire nyitható, ami gyors, huzatmentes szellőzést biztosít. A Mazda moduláris audioberendezése tetszés szerinti bővítéseket tesz lehetővé, a magasabb felszereltségi szintekhez pedig DVD-s navigációs rendszer is rendelhető.
A már ismert 1,8 literes benzines és kétliteres dízelmotor továbbra is kapható, az új modellévben azonban a kínálat kiegészült egy 2.0 DOHC benzinmotorral. A 130 lóerős négyhengeres, amely Japánban már július óta kapható, automatikus váltóval is rendelhető, és kisebb testvéreihez hasonlóan teljesíti az Euro3-as emissziós normákat. A sportosabb megjelenéshez és a nagyobb teljesítményhez igazodva megerősítették a karosszéria merevségét, a futómű pedig lágyabb gumibakokat és keményebb csillapítást kapott. Az alacsony menetzajról halkan gördülő, kifejezetten a Premacy-hoz kifejlesztett gumiabroncsok, valamint átdolgozott zaj- és rezgéscsillapító elemek gondoskodnak. Mint a négy keréken tárcsafék található, a kétliteres motorhoz elektronikus kitörés- és kipörgésgátló is rendelhető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.