Korszerűsítik a dunántúli utakat

A közelmúltban húszéves hiányt pótolt Zalaegerszeg azzal, hogy a város mellett megépítették a 74-es főútvonal elkerülő szakaszát. A mintegy két kilométeres út jelentős, kétmilliárd forintos beruházással valósult meg, mivel egy folyami és egy vasúti hidat, vadátjárókat és más műtárgyakat is létesíteni kellett a parkerdőn áthaladó, rég várt útszakaszon.

2002. 01. 08. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az avatóünnepségen váltottunk szót Gyimesi Endre polgármesterrel, valamint Boros Imrével, a PHARE-ügyek miniszterével és Fónagy János közlekedési miniszterrel arról, mit jelentenek a régió életében a hasonló fejlesztések, s arról, milyen további fejlemények várhatók a dunántúli úthálózat korszerűsítésében.
Az út elkészültével egyszerűsödött a Nagykanizsa, illetve Balatonszentgyörgy és Vasvár, Szombathely közt közlekedők útja, valamint a zalai megyeszékhely ipari parkjának megközelítése, s a belváros zsúfoltsága is enyhült – mondta a polgármester. Ez utóbbi gondot a 76-os, északi elkerülő szakasz megépítése még jelentősebb mértékben enyhíti majd. A munkálatok várhatóan két évig tartanak. Boros Imre PHARE-minisztertől megtudtuk, hogy az útépítéshez még 1996– 97-es PHARE-támogatást is sikerült az utolsó pillanatban „megmenteni”.
Az unió 94 millió forinttal támogatta a kétmilliárdos munkát, a továbbiakat az állami költségvetés, kisebb hányadban pedig a város önkormányzata vállalta. A szomszédvár, Szombathely mellett ugyancsak épül egy elkerülő út, amely javítja a régió közlekedését, s számos nyugat-dunántúli településnek lehetőségében áll az úthálózatok fejlesztésére a PHARE-támogatások igénybevétele. A korábban megépült, gyengébb minőségű utak szélesítését, a burkolat megerősítését, a műtárgyak rendbehozatalát és biztonsági berendezések kiépítését szintén uniós segítséggel valósíthatják meg. Az országban több ezer, Nyugat-Dunántúlon pedig több száz kilométer út korszerűsítésének feladata áll előttük – fejtette ki Boros Imre.
Fónagy János közlekedési miniszter szerint ezek a látszólag kisebb jelentőségű szakaszok a térség egészének forgalmát javítják, s nem kevésbé fontos a biztonság növekedése. A közlekedés korszerűsítése ma alapvető gazdasági kérdés, hangsúlyozta, hiszen a gyorsforgalmi utak, autópályák, elkerülő szakaszok megépülését követően egy év elteltével a gazdaság fejlődésének lehetünk tanúi. Minden egyes méter megépítése új munkahelyeket, megélhetési forrásokat teremt.
A tavasz során negyvenhárom újabb helyszínen kezdik meg új utak – köztük öt autópálya, illetőleg gyorsforgalmi út – építését. A hetes autópálya építése a jelenlegi szakasztól és a határtól, Letenyétől egyidejűleg megindul. A közlekedési miniszter reményei szerint az eredetileg 2006-ra tervezett befejezési időpont lényegesen előbbre hozható. A magyar gazdaság jól teljesít, ebből adódóan az uniós támogatások igénybevételével jó ütemben haladhat a nyugat-dunántúli régió és az egész ország úthálózatának a nyugati viszonyokhoz illeszkedő korszerűsítése.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.