Az avatóünnepségen váltottunk szót Gyimesi Endre polgármesterrel, valamint Boros Imrével, a PHARE-ügyek miniszterével és Fónagy János közlekedési miniszterrel arról, mit jelentenek a régió életében a hasonló fejlesztések, s arról, milyen további fejlemények várhatók a dunántúli úthálózat korszerűsítésében.
Az út elkészültével egyszerűsödött a Nagykanizsa, illetve Balatonszentgyörgy és Vasvár, Szombathely közt közlekedők útja, valamint a zalai megyeszékhely ipari parkjának megközelítése, s a belváros zsúfoltsága is enyhült – mondta a polgármester. Ez utóbbi gondot a 76-os, északi elkerülő szakasz megépítése még jelentősebb mértékben enyhíti majd. A munkálatok várhatóan két évig tartanak. Boros Imre PHARE-minisztertől megtudtuk, hogy az útépítéshez még 1996– 97-es PHARE-támogatást is sikerült az utolsó pillanatban „megmenteni”.
Az unió 94 millió forinttal támogatta a kétmilliárdos munkát, a továbbiakat az állami költségvetés, kisebb hányadban pedig a város önkormányzata vállalta. A szomszédvár, Szombathely mellett ugyancsak épül egy elkerülő út, amely javítja a régió közlekedését, s számos nyugat-dunántúli településnek lehetőségében áll az úthálózatok fejlesztésére a PHARE-támogatások igénybevétele. A korábban megépült, gyengébb minőségű utak szélesítését, a burkolat megerősítését, a műtárgyak rendbehozatalát és biztonsági berendezések kiépítését szintén uniós segítséggel valósíthatják meg. Az országban több ezer, Nyugat-Dunántúlon pedig több száz kilométer út korszerűsítésének feladata áll előttük – fejtette ki Boros Imre.
Fónagy János közlekedési miniszter szerint ezek a látszólag kisebb jelentőségű szakaszok a térség egészének forgalmát javítják, s nem kevésbé fontos a biztonság növekedése. A közlekedés korszerűsítése ma alapvető gazdasági kérdés, hangsúlyozta, hiszen a gyorsforgalmi utak, autópályák, elkerülő szakaszok megépülését követően egy év elteltével a gazdaság fejlődésének lehetünk tanúi. Minden egyes méter megépítése új munkahelyeket, megélhetési forrásokat teremt.
A tavasz során negyvenhárom újabb helyszínen kezdik meg új utak – köztük öt autópálya, illetőleg gyorsforgalmi út – építését. A hetes autópálya építése a jelenlegi szakasztól és a határtól, Letenyétől egyidejűleg megindul. A közlekedési miniszter reményei szerint az eredetileg 2006-ra tervezett befejezési időpont lényegesen előbbre hozható. A magyar gazdaság jól teljesít, ebből adódóan az uniós támogatások igénybevételével jó ütemben haladhat a nyugat-dunántúli régió és az egész ország úthálózatának a nyugati viszonyokhoz illeszkedő korszerűsítése.
3 alapanyag, amit pajzsmirigy-alulműködés esetén jobb kerülni
