A Marketline által üzemeltetett e-piactér forgalma elérte a kétmilliárd forintot. A társaság úttörő szerepet vállalt a hazai, vállalatközi (B2B) elektronikus kereskedelmi rendszer meghonosításában, térnyerésében. A Marketline tulajdonosai az Axelero (a Matáv-csoport képviseletében) ötvenkét százalékos, az OTP nyolcszázalékos tulajdonrészszel, mellettük egyenlő arányban osztozik az SAP Hungary, a Compaq Computer és az Accenture.
— Cégünk egy olyan időszakban kezdte meg érdemi tevékenységét, amikor a világgazdaságban és különösen az információtechnológiai szektorban a lassulás, a recesszió jelei mutatkoznak — fejtette ki Kardos Zsolt, a Marketline ügyvezető igazgatója. — Magyarországon különösen megnehezítette a helyzetet, hogy a gazdasági élet szereplői kevés vagy nem pontos információval rendelkeztek a vállalatok közötti (B2B) e-kereskedelemmel kapcsolatban. A Marketline szerepe ezért az e-piactér létrehozása, biztonságos és gazdaságos üzemeltetése mellett a szolgáltatásokkal kapcsolatos, sikeres „oktató” munkával is kiegészült. A Marketline a gyakorlatban is bebizonyította, hogy az epiactér hatékony használata mind a beszerzéseket, mind az ezekkel járó adminisztrációs költségeket tekintve jelentős megtakarítást és rövid távú megtérülést ígér. A szállítók számára különösen előnyös, hogy a piactéren keresztül rendkívül költséghatékony módon új, esetleg másutt el nem érhető megrendelői kapcsolatokhoz juthatnak. A Marketline virtuális katalógusának polcain már közel tízezer termék található. A feltöltés folyamatos. Az elektronikus piactér ügyfelei eddig mintegy húszezer termékre kötöttek szállítói szerződést, s az első külföldi elektronikus beszállítói kapcsolat is megszületett. Az elektronikus értékesítés lehetőségeit növeli, hogy a partnerek igényeinek megfelelően a Marketline novemberre létrehozta a házhoz szállítás logisztikai hátterét. A biztonságos elektronikus fizetés megteremtése a közeli tervek között szerepel.
A Marketline legnépszerűbb szolgáltatása az online aukció, ahol a résztvevők az interneten keresztül, valós időben teszik meg ajánlataikat. Vonzereje a gyorsaság és átláthatóság mellett a szervezők által elért átlag tizenhárom százalékos árelőny, azonnali megtakarítás. Az elektronikus árverések szervezői között volt többek között a Mol Rt., a Malév, a Matáv, a Citibank, a Westel, a Stollwerck, a Generali-Providencia, a Siemens, valamint a BAT Pécsi Dohánygyár.
— A Marketline tulajdonosi háttere és működési gyakorlata jelentősen eltér a Kelet-Közép-Európában megszokottól — vázolta Hilt Csaba értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettes. — Ennek köszönhetően regionális társainál jobb eredményeket mutathat fel. Ausztriában, Csehországban, Lengyelországban kivétel nélkül a helyi, többségében monopolhelyzetet élvező telefontársaságok a tulajdonosok. Annak ellenére, hogy szinte mindenütt szó van külső befektetők szerepvállalásáról, ott jelenleg még az alapítók a kizárólagos ügyfelek, míg a Marketline piacterét már a magyar gazdaság legjelentősebb vállalatai használják. A Marketline kezdeményezőként vett részt a négy e-piactér szakmai, kereskedelmi együttműködését elősegítő „B2B-Visegrád” létrehozásában. A kapcsolatokban rejlő lehetőségeket jelzi, hogy az osztrák e-piactér a saját technikai háttér megteremtéséig érdeklődést mutat a Marketline német nyelven is igénybe vehető online aukciós szolgáltatása iránt.
A Marketline legnagyobb partnerei közé tartozó Mol Rt. tapasztalatairól Gábor Zsolt, a nemzeti olajtársaság beszerzési és beruházási igazgatója számolt be. Szavai szerint a Mol egy kísérleti program keretében teszteli az elektronikus beszerzés saját és külső rendszerét. A beszállítók kiválasztásánál eredményesen, átlagosan húszszázalékos megtakarítást realizálva használták a Marketline elektronikus aukcióit. A már megkötött üzletek lebonyolításánál is hatékony volt a külső partner bevonása: az epiactér használatával lecsökkent a tranzakciós költség, és mintegy ötven százalékkal rövidebb lett a tranzakciós idő. A Mol Rt. eladóként is letesztelte a Marketline e-piacterét: az általa felkínált ingatlanok értékesítése beváltotta a reményeket. A B2B elektronikus kereskedelem terjedése — és ezzel együtt az elektronikus piacterek térnyerése — a legtöbb iparágban alapvetően változtatja meg a jelenlegi üzletmenetet. Az innovatív cégek egyre inkább érdeklődnek az elektronikus megoldások iránt, felismerve, hogy ezek a költséghatékony megoldások a piaci versenyelőnyhöz is hozzájárulnak.
Zseniálisan figurázták ki Magyar Pétert, elhúzták a nótáját
