Marketline: 2 milliárdos piactér

–
2002. 01. 28. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Marketline által üzemeltetett e-piactér forgalma elérte a kétmilliárd forintot. A társaság úttörő szerepet vállalt a hazai, vállalatközi (B2B) elektronikus kereskedelmi rendszer meghonosításában, térnyerésében. A Marketline tulajdonosai az Axelero (a Matáv-csoport képviseletében) ötvenkét százalékos, az OTP nyolcszázalékos tulajdonrészszel, mellettük egyenlő arányban osztozik az SAP Hungary, a Compaq Computer és az Accenture.
— Cégünk egy olyan időszakban kezdte meg érdemi tevékenységét, amikor a világgazdaságban és különösen az információtechnológiai szektorban a lassulás, a recesszió jelei mutatkoznak — fejtette ki Kardos Zsolt, a Marketline ügyvezető igazgatója. — Magyarországon különösen megnehezítette a helyzetet, hogy a gazdasági élet szereplői kevés vagy nem pontos információval rendelkeztek a vállalatok közötti (B2B) e-kereskedelemmel kapcsolatban. A Marketline szerepe ezért az e-piactér létrehozása, biztonságos és gazdaságos üzemeltetése mellett a szolgáltatásokkal kapcsolatos, sikeres „oktató” munkával is kiegészült. A Marketline a gyakorlatban is bebizonyította, hogy az e﷓piactér hatékony használata mind a beszerzéseket, mind az ezekkel járó adminisztrációs költségeket tekintve jelentős megtakarítást és rövid távú megtérülést ígér. A szállítók számára különösen előnyös, hogy a piactéren keresztül rendkívül költséghatékony módon új, esetleg másutt el nem érhető megrendelői kapcsolatokhoz juthatnak. A Marketline virtuális katalógusának polcain már közel tízezer termék található. A feltöltés folyamatos. Az elektronikus piactér ügyfelei eddig mintegy húszezer termékre kötöttek szállítói szerződést, s az első külföldi elektronikus beszállítói kapcsolat is megszületett. Az elektronikus értékesítés lehetőségeit növeli, hogy a partnerek igényeinek megfelelően a Marketline novemberre létrehozta a házhoz szállítás logisztikai hátterét. A biztonságos elektronikus fizetés megteremtése a közeli tervek között szerepel.
A Marketline legnépszerűbb szolgáltatása az online aukció, ahol a résztvevők az interneten keresztül, valós időben teszik meg ajánlataikat. Vonzereje a gyorsaság és átláthatóság mellett a szervezők által elért átlag tizenhárom százalékos árelőny, azonnali megtakarítás. Az elektronikus árverések szervezői között volt többek között a Mol Rt., a Malév, a Matáv, a Citibank, a Westel, a Stollwerck, a Generali-Providencia, a Siemens, valamint a BAT Pécsi Dohánygyár.
— A Marketline tulajdonosi háttere és működési gyakorlata jelentősen eltér a Kelet-Közép-Európában megszokottól — vázolta Hilt Csaba értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettes. — Ennek köszönhetően regionális társainál jobb eredményeket mutathat fel. Ausztriában, Csehországban, Lengyelországban kivétel nélkül a helyi, többségében monopolhelyzetet élvező telefontársaságok a tulajdonosok. Annak ellenére, hogy szinte mindenütt szó van külső befektetők szerepvállalásáról, ott jelenleg még az alapítók a kizárólagos ügyfelek, míg a Marketline piacterét már a magyar gazdaság legjelentősebb vállalatai használják. A Marketline kezdeményezőként vett részt a négy e-piactér szakmai, kereskedelmi együttműködését elősegítő „B2B-Visegrád” létrehozásában. A kapcsolatokban rejlő lehetőségeket jelzi, hogy az osztrák e-piactér a saját technikai háttér megteremtéséig érdeklődést mutat a Marketline német nyelven is igénybe vehető online aukciós szolgáltatása iránt.
A Marketline legnagyobb partnerei közé tartozó Mol Rt. tapasztalatairól Gábor Zsolt, a nemzeti olajtársaság beszerzési és beruházási igazgatója számolt be. Szavai szerint a Mol egy kísérleti program keretében teszteli az elektronikus beszerzés saját és külső rendszerét. A beszállítók kiválasztásánál eredményesen, átlagosan húszszázalékos megtakarítást realizálva használták a Marketline elektronikus aukcióit. A már megkötött üzletek lebonyolításánál is hatékony volt a külső partner bevonása: az e﷓piactér használatával lecsökkent a tranzakciós költség, és mintegy ötven százalékkal rövidebb lett a tranzakciós idő. A Mol Rt. eladóként is letesztelte a Marketline e-piacterét: az általa felkínált ingatlanok értékesítése beváltotta a reményeket. A B2B elektronikus kereskedelem terjedése — és ezzel együtt az elektronikus piacterek térnyerése — a legtöbb iparágban alapvetően változtatja meg a jelenlegi üzletmenetet. Az innovatív cégek egyre inkább érdeklődnek az elektronikus megoldások iránt, felismerve, hogy ezek a költséghatékony megoldások a piaci versenyelőnyhöz is hozzájárulnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.