Környei László előadásában rámutatott: a program fő célja, hogy felszínre hozza az oktatási intézményekben meglévő tartalékokat, a felhasználói igényekhez igazítsa az iskolák működését és hatékonyabban működtesse az intézményeket.
A tapasztalatok sokszínűek, a programot az abban részt vevő mintegy ezer iskola összességében sikeresnek érzi. Ezt jelzi, hogy olyan intézmények is bekapcsolódtak, amelyek korábban nem pályáztak és így nem kerültek be az államilag finanszírozott rendszerbe – mondta el a helyettes államtitkár. Környei a pedagógus életpályamodellel kapcsolatban közölte: néhány héten belül elkészül egy újabb változata, amelyről hatszáz tantestület nyilvánított véleményt. Ezek figyelembevételével dolgozzák most ki az újabb verziót. A modellnek az ad aktualitást, hogy a 2003-as vagy – kétéves költségvetés esetén – a 2003– 2004-es büdzsé előkészítése júniusban megkezdődik. Hogy a tárgyaláson megfelelő „munícióval”, érvrendszerrel legyünk felvértezve, ahhoz kidolgozott modell kell – szögezte le a szaktárca közoktatási helyettes államtitkára.
***
A NYELVEK EURÓPAI ÉVE. Egy európai uniós polgárnak a jövőben legalább három nyelvet kell beszélnie, s Magyarországon is alapvető követelménnyé válik majd, hogy a középiskolákban legalább két idegen nyelv társalgási szintű ismeretét sajátítsák el a diákok – hangzott el az Európai nyelvek éve 2001 elnevezésű programsorozat záró konferenciáján tegnap Szombathelyen. A rendezvénysorozatnak – amelyet az Európa Tanács és az Oktatási Minisztérium támogatott – tavaly több mint kétszáz programja volt, konferenciák sorát rendezték, az élethosszig tartó nyelvtanulást népszerűsítő kiadványokat jelentettek meg, segítették a nyelvtanárok továbbképzését, tevékenységüknek is köszönhető, hogy egyre többen kezdenek felnőttkorban is nyelvtanulásba. (MTI)
Pánikolnak a kihagyottak, retteg a békétől Brüsszel
