A Nobel-díj századik évfordulójának ünnepén Nobel-díjas tudósokat kértek fel, hogy mondják el jóslataikat arról, hogyan változtatja meg életünket az internet az elkövetkező húsz évben. Az első alkalommal készített felmérés az „Oktatás, innováció és az internet: Nobel-díjasok a jövőről” címet kapta. A megkérdezett Nobel-díjasok hatvankilenc százaléka véli úgy, hogy az internet felgyorsíthatta volna kutató munkájukat; kilencvenhárom százalékuk nyilatkozott úgy, hogy az internet a könyvtárak, a tanulási lehetőségek és információk jobb elérhetőségét kínálja. A megkérdezettek nyolcvankét százaléka szerint az internet felgyorsítja az innovációt; nyolcvanhárom százalékuk véli, hogy az internet fontos szerephez jut a termelékenység növelésében, befolyásolja az újításokat, a tudományos haladást és a világban zajló változások sebességét, ami tudományos és orvosi áttörésekhez vezethet, sőt hetvenkét százalékuk szerint az internet világszerte jelentős szerepet kap az életszínvonal javításában.
Míg a Nobel-díjasok úgy vélik, hogy az internet jelentős lehetőségeket kínál, félelmeiknek is hangot adtak. Aggályaik közt szerepel a magánszféra egyre gyakoribb megsértése (hatvanöt százalék), a fokozott elidegenedés (ötvenegy százalék) és a nagyobb politikai vagy gazdasági egyenlőtlenség (negyvennégy százalék) kialakulása.
A felmérés eredményei összhangban állnak a Cisco meggyőződésével, amely szerint az internet olyan, nagy teljesítményű eszköz, amely segítséget nyújt a tudás és az oktatás terjesztésében és az innováció felgyorsításában. A Cisco saját fejlesztésű technológiáit is az e-oktatás (e-learning) szolgálatába állította, értékesítési munkatársainak kilencven százaléka használja az eoktatást ismereteik naprakészen tartásához. 1997-ben a cég létrehozott egy nyilvános oktatási programot, a Cisco hálózati akadémiai (Cisco Networking Academy) programot, amely világszerte több mint nyolcezer oktatási intézménynek biztosít modern tananyagot online módon. Ez az e-oktatási projekt százharminchárom országban, köztük Magyarországon is jelen van.
A CNA program 1998-ban indult el Magyarországon, s azóta a Cisco Systems több mint százhúszmillió forintot fordított a hazai oktatásra. A program célja, hogy aktívan közreműködjön a hálózati szakemberek képzésében, ezzel áthidalva a piacon mutatkozó komoly munkaerőhiányt. Az Oktatási Minisztériummal aláírt megállapodás keretében 2001 második félévétől a CCNA (Cisco Certified Network Associate) tananyag állami elismerést kapott. Jelenleg harminckét akadémia működik Magyarországon, több mint ötszáz hallgató képzését biztosítva.
A felmérést a Princeton Survey Research Associates (PSRA) végezte a Cisco Systems nevében. A Nobel-díjasok csaknem egyharmada (hetvenegy) vett részt a felmérésben telefonon, online elérésen keresztül vagy levélben. Bár valamennyi Nobel-díj-kategória képviseltette magát, az orvostudomány, a fizika és a kémia területén Nobel-díjat kapott tudósok tették ki a válaszadók több mint felét.
A Nobel-díj 2001. decemberi, századik évfordulójára készülve a Nobel Alapítvány a Cisco Systemset választotta kizárólagos internettechnológiai partnerévé. A hosszú távú megállapodás részeként (amely hivatalosan a Nobel-Cisco Internet Kezdeményezés nevet viseli), a Cisco hálózati technológiát és szaktudást biztosít a Nobel Alapítvány számára, és támogatást nyújt tevékenységéhez, amelynek célja, hogy nagyobb közfigyelmet nyerjen a tudomány, az irodalom és a béke — az emberiség javát szolgáló — vívmányai számára. A Cisco segít a Nobel e-Museum weboldal kiépítésében és bővítésében, hálózati technológia, berendezések és szolgáltatások biztosításával javítja az alapítvány háttérirodai működését, illetve támogatja a Nobel békekoncertet és a szakértői fórumot.
A felmérés a Nobel-Cisco Internet Kezdeményezéstől függetlenül készült.
A kínos baki után több balos mérőcég is elárulta: átverték az embereket
