Részleges értékesítés Bábolnán

Közgyűlést tartott tegnap a Bábolna Rt., amelyen döntés született a szentgotthárdi és az uraiújfalui gazdaság privatizációjáról. Úgy tudjuk, a sajtóban is megszellőztetett vezércsere kérdése nem merült fel.

Nagy Ottó
2002. 01. 12. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lapunk úgy értesült, Heimann Zoltán vezérigazgató elemezte a cég helyzetét. Heimann szerint 1998 közepe óta komoly válságban van Bábolna. – 1999-ben az egyszeri és rendkívüli tételektől megtisztított üzemi eredmény 2,7 milliárd forint volt, ami jelzi az átvett problémák nagyságrendjét – utalt a vezérigazgató a 2000 elején belépett vezetés feladataira és vállalására, a válság kezelésére. A tényleges állapotot ismertette a vezetés az ÁPV Rt.-vel, és erre alapuló fejlesztési és privatizációs stratégiát fogadott el az állami privatizációs holding, amelyet tükrözött a kormányhatározat is. A vezetés 2000 januárja óta konzekvensen végrehajtotta a válságkezelési programot, amely azt prognosztizálta: leghamarabb 2002 végén, 2003-ban várható nyereség. A projekt költsége nyolcmilliárd forint, amelynek nagy részét a fő tevékenységhez nem szükséges eszközök eladásából lehet biztosítani. A programcélokból megvalósult a ménesbirtok és a termőföldek leválasztása, megszűnt a privatizáció politikai akadálya.
A tevékenység eredménye alapján látható: a vállalat túljutott a mélyponton, sőt a gazdálkodáson belül legnagyobb súllyal bíró élelmiszer-ipari területen új kereskedelmi csatornákon, új termékszerkezettel 2001-ben nőtt a vállalat piaci részaránya.
Úgy tudjuk, az ÁPV Rt. szerint komoly probléma, hogy nem került sor a tojóhibrid-tenyésztő leányvállalat, a Bábolna Tetra Kft. eladására.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.