Röviden

Munkatársainktól
2002. 01. 18. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Népszerű sportkocsik
A Porsche 2001-ben 15 sportautót adott el Magyarországon, ami a 2000-es évben elért 7 darabhoz képest 114%-os növekedést jelent. A Porsche hazai vevőköre szinte az új vízhűtéses rendszer bevezetésével párhuzamosan alakult át. Az ügyfelek mára már a bankárok, top-managerek és az orvosok köréből kerülnek ki, akik előszeretettel veszik igénybe a Porsche tartós bérleti szerződése nyújtotta lehetőségeket. A magyarországi Porsche márkakereskedés új autók forgalmazása mellett használt Porsche modellek értékesítésével is foglalkozik – idén 6 használt sportautó talált gazdára –, ugyanakkor lehetőség van a használt gépkocsik beszámítására is.

Hyundai-gyár Budapesten?
Újabb távol-keleti autógyár készül gyártósort telepíteni Kelet-Európában. A koreai Hyundai tehergépkocsi-összeszerelő üzem létrehozását fontolgatja, és a lehetséges helyszínek között Magyarország is felmerült. A márka hazai képviseletét ellátó Hyundai Auto Hungary Kft. felkészülten várja a végső döntést: a vállalat budapesti telepén már áll az a csarnok, amely befogadná a gépsorokat. A mintegy kétszáz új munkahelyet teremtő beruházás tervezett kapacitása évi ötszáz haszonjármű, a gyártás során a hazai beszállítók is szerephez juthatnának. Magyarország mellett Lengyelország is reménykedhet: a Hyundai tárgyalásokat folytat a szintén koreai Daewoo lublini gyárának megvásárlásáról.

Két év garancia
A Volvo Autó Hungária és Délkelet-Európa Kereskedelmi Kft. január 1-től minden új Volvo személygépkocsi esetén 2 éves, kilométer-korlátozás nélküli garanciát ajánl. A meghosszabbított garancia a 2002. január 1. után forgalomba helyezett gépkocsikra érvényes.

Jövő évtől új Suzukit gyárt Esztergom
Új kisautó gyártására készítik fel az esztergomi Suzuki gyárat. Jelenleg a modell prototípusának tesztjei folynak, a gyártósorok várhatóan 2003-ban indulnak be. A Suzuki ötszemélyes újdonságáról egyelőre csak annyit tudni, hogy 16 szelepes motorjai Japánból érkeznek majd. A gyártási profil bővítésének hátterében a részvénytársaság egy évvel ezelőtt megszavazott alaptőke-emelése áll. A döntés értelmében a Magyar Suzuki Rt. alaptőkéje a korábbi 19,8 milliárd forintról 81,8 milliárd forintra nőtt. Az új forrásokat többek között hiteltörlesztésre, valamint az új kisautó gyártásához elengedhetetlen kapacitásnövelésre fordítják. Így 2002 végére a jelenlegi 87 ezer darabos évi termelést 100 ezer darabra szándékoznak emelni.

Itt az új Polo
Tegnap mutatták be Magyarországon a 25 éve megjelent Volkswagen Polo modell legújabb, negyedik generációját. A világon eddig több, mint 7 millió Volkswagen Polot gyártottak a különböző földrészeken található 7 gyárban. Magyarországon 10 év alatt több, mint 28.000 Polo talált gazdára, mely a márka összes kiszállításának 36%-át teszi ki.

Szakmai díj a Volvonak
A Volvo Biztonsági Koncepció-autója (Safety Concept Car – SCC) kapta az amerikai Automotive News laptól az „Év Koncepció-Autója” díjat. A díjat január 9-én, a Detroit Auto Show alkalmával rendezett ünnepségen vette át a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója, Hans-Olov Olsson. Nem ez az első eset, hogy az SCC innovatív műszaki megoldásai elismerésben részesültek. Tavaly a brit Prince Michael Road Safety Award díját nyerte el az autó. Az SCC-t később átadják a washingtoni Smithsonian Institute intézetnek, ahol az állandó kiállítás része lesz.

Már termel az új gyár
Megkezdődött a termelés Rüsselsheimben, az Opel új gyárában. A világ jelenleg legmodernebb autógyárában az újonnan fejlesztett Vectrát állítják elő. Az Opel mintegy háromnegyed milliárd Eurot invesztált ebbe az új gyárba, amely a teljes felfutás után három műszakban, rugalmas gyártósorokon akár négy különböző modellt is készíthet, az évi kapacitása összesen 270 ezer jármű. Carl-Peter Forster, az Opel elnök-vezérigazgatója kijelentette, hogy a csúcstechnológiát képviselő rüsselsheimi gyár új mércét fog fölállítani a termelékenység, a minőség és rugalmasság területén.

Látványos győzelem
A húsz európai ország húsz újságírójából álló zsűri, amely novemberben, Olaszországban ülésezett, egyhetes alapos tesztelés után az új Renault Traficnak ítélte az „Év áruszállítója 2002” címet. A 115 pontot kapott Új Trafic/Opel Vivaro páros jóval megelőzte fő vetélytársait, az Opel Combót (34 pont), a Ford Transitot (24) és a Fiat Doblót (19).

Új autó, új üzem
A közép-csehországi Kolínban a Toyota és a PSA Peugeot/Citroen autógyár már áprilisban elkezdi új, közös autógyáruk építését. Ez lesz Csehország eddigi legnagyobb külföldi beruházása, amelynek eredményeként 2005-től évi 300 ezer kisautó az új üzemben, s a cég 2000-3000 embernek ad majd munkát. A két autóóriás közös fejlesztésű kisautójának induló ára 7500 euró körül várható, és az új modell kisebb lesz a Skoda Fabiánál.

Megtakarítás a fúzió révén
A jelenlegi 30 százalékról 70 százalékra kívánja növelni a közös alkatrész-beszerzések arányát a Renault és a Nissan. A francia cég és az általa irányított japán vállalat illetékesei a tárgyalások során arról is megállapodtak, hogy a közös beszerzések mellett a közös szolgáltatások arányát is növelik. A Renault termelési igazgatója, Pierre-Alain de Smedt úgy véli, hogy a vállalat által ez évre előirányzott egymilliárd euró megtakarítás legnagyobb hányada a beszállítói árak csökkentéséből származhat, márpedig ha ilyen látványosan növelik a közös beszállítóktól rendelt alkatrészek mennyiségét, akkor egészen biztosan komoly árkedvezményekre számíthatnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.