Népszerű sportkocsik
A Porsche 2001-ben 15 sportautót adott el Magyarországon, ami a 2000-es évben elért 7 darabhoz képest 114%-os növekedést jelent. A Porsche hazai vevőköre szinte az új vízhűtéses rendszer bevezetésével párhuzamosan alakult át. Az ügyfelek mára már a bankárok, top-managerek és az orvosok köréből kerülnek ki, akik előszeretettel veszik igénybe a Porsche tartós bérleti szerződése nyújtotta lehetőségeket. A magyarországi Porsche márkakereskedés új autók forgalmazása mellett használt Porsche modellek értékesítésével is foglalkozik – idén 6 használt sportautó talált gazdára –, ugyanakkor lehetőség van a használt gépkocsik beszámítására is.
Hyundai-gyár Budapesten?
Újabb távol-keleti autógyár készül gyártósort telepíteni Kelet-Európában. A koreai Hyundai tehergépkocsi-összeszerelő üzem létrehozását fontolgatja, és a lehetséges helyszínek között Magyarország is felmerült. A márka hazai képviseletét ellátó Hyundai Auto Hungary Kft. felkészülten várja a végső döntést: a vállalat budapesti telepén már áll az a csarnok, amely befogadná a gépsorokat. A mintegy kétszáz új munkahelyet teremtő beruházás tervezett kapacitása évi ötszáz haszonjármű, a gyártás során a hazai beszállítók is szerephez juthatnának. Magyarország mellett Lengyelország is reménykedhet: a Hyundai tárgyalásokat folytat a szintén koreai Daewoo lublini gyárának megvásárlásáról.
Két év garancia
A Volvo Autó Hungária és Délkelet-Európa Kereskedelmi Kft. január 1-től minden új Volvo személygépkocsi esetén 2 éves, kilométer-korlátozás nélküli garanciát ajánl. A meghosszabbított garancia a 2002. január 1. után forgalomba helyezett gépkocsikra érvényes.
Jövő évtől új Suzukit gyárt Esztergom
Új kisautó gyártására készítik fel az esztergomi Suzuki gyárat. Jelenleg a modell prototípusának tesztjei folynak, a gyártósorok várhatóan 2003-ban indulnak be. A Suzuki ötszemélyes újdonságáról egyelőre csak annyit tudni, hogy 16 szelepes motorjai Japánból érkeznek majd. A gyártási profil bővítésének hátterében a részvénytársaság egy évvel ezelőtt megszavazott alaptőke-emelése áll. A döntés értelmében a Magyar Suzuki Rt. alaptőkéje a korábbi 19,8 milliárd forintról 81,8 milliárd forintra nőtt. Az új forrásokat többek között hiteltörlesztésre, valamint az új kisautó gyártásához elengedhetetlen kapacitásnövelésre fordítják. Így 2002 végére a jelenlegi 87 ezer darabos évi termelést 100 ezer darabra szándékoznak emelni.
Itt az új Polo
Tegnap mutatták be Magyarországon a 25 éve megjelent Volkswagen Polo modell legújabb, negyedik generációját. A világon eddig több, mint 7 millió Volkswagen Polot gyártottak a különböző földrészeken található 7 gyárban. Magyarországon 10 év alatt több, mint 28.000 Polo talált gazdára, mely a márka összes kiszállításának 36%-át teszi ki.
Szakmai díj a Volvonak
A Volvo Biztonsági Koncepció-autója (Safety Concept Car – SCC) kapta az amerikai Automotive News laptól az „Év Koncepció-Autója” díjat. A díjat január 9-én, a Detroit Auto Show alkalmával rendezett ünnepségen vette át a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója, Hans-Olov Olsson. Nem ez az első eset, hogy az SCC innovatív műszaki megoldásai elismerésben részesültek. Tavaly a brit Prince Michael Road Safety Award díját nyerte el az autó. Az SCC-t később átadják a washingtoni Smithsonian Institute intézetnek, ahol az állandó kiállítás része lesz.
Már termel az új gyár
Megkezdődött a termelés Rüsselsheimben, az Opel új gyárában. A világ jelenleg legmodernebb autógyárában az újonnan fejlesztett Vectrát állítják elő. Az Opel mintegy háromnegyed milliárd Eurot invesztált ebbe az új gyárba, amely a teljes felfutás után három műszakban, rugalmas gyártósorokon akár négy különböző modellt is készíthet, az évi kapacitása összesen 270 ezer jármű. Carl-Peter Forster, az Opel elnök-vezérigazgatója kijelentette, hogy a csúcstechnológiát képviselő rüsselsheimi gyár új mércét fog fölállítani a termelékenység, a minőség és rugalmasság területén.
Látványos győzelem
A húsz európai ország húsz újságírójából álló zsűri, amely novemberben, Olaszországban ülésezett, egyhetes alapos tesztelés után az új Renault Traficnak ítélte az „Év áruszállítója 2002” címet. A 115 pontot kapott Új Trafic/Opel Vivaro páros jóval megelőzte fő vetélytársait, az Opel Combót (34 pont), a Ford Transitot (24) és a Fiat Doblót (19).
Új autó, új üzem
A közép-csehországi Kolínban a Toyota és a PSA Peugeot/Citroen autógyár már áprilisban elkezdi új, közös autógyáruk építését. Ez lesz Csehország eddigi legnagyobb külföldi beruházása, amelynek eredményeként 2005-től évi 300 ezer kisautó az új üzemben, s a cég 2000-3000 embernek ad majd munkát. A két autóóriás közös fejlesztésű kisautójának induló ára 7500 euró körül várható, és az új modell kisebb lesz a Skoda Fabiánál.
Megtakarítás a fúzió révén
A jelenlegi 30 százalékról 70 százalékra kívánja növelni a közös alkatrész-beszerzések arányát a Renault és a Nissan. A francia cég és az általa irányított japán vállalat illetékesei a tárgyalások során arról is megállapodtak, hogy a közös beszerzések mellett a közös szolgáltatások arányát is növelik. A Renault termelési igazgatója, Pierre-Alain de Smedt úgy véli, hogy a vállalat által ez évre előirányzott egymilliárd euró megtakarítás legnagyobb hányada a beszállítói árak csökkentéséből származhat, márpedig ha ilyen látványosan növelik a közös beszállítóktól rendelt alkatrészek mennyiségét, akkor egészen biztosan komoly árkedvezményekre számíthatnak.
Tört-zúzott egy horvát rendszámú furgon az M6-os pihenőjében
