Álláspontunk szerint a tervbe vett 9,25 százalékos bérfejlesztés mind mértékében, tartalmában, mind szerkezetében lényegesen elmarad a vasutasok realitásokon alapuló bérigényétől – mondta lapunknak Gaskó István. A VDSZSZ elnöke hangsúlyozta: 2001-ben a nemzetgazdasági átlaghoz képest mintegy 5 százalékkal maradt el a vasutasok bére. A szakszervezet ezért elsőként a munkavállalók 2001-re vonatkozó bérkompenzációját követeli, majd egy erre épített, a nemzetgazdasági átlagnak megfelelő bérajánlatot vár.
Az elnökség döntése szerint a kialakult helyzet miatt a VDSZSZ hét területi választmányának, illetve az országos választmánynak azt javasolja, hogy határozzák meg a további fellépés lehetőségeit. Mint ismert: a VDSZSZ-re január 1-jétől nem vonatkozik sztrájkmoratórium, mivel az azt kimondó hároméves megállapodást tavaly felmondta. – Amennyiben a választmány és a tagság úgy dönt, minden eszköz igénybe vehető követelésünk érvényesülése érdekében – jelentette ki lapunknak Gaskó István.
– A MÁV Rt. a hároméves megállapodásban foglaltaknak megfelelően tette meg 2002-re vonatkozó bérajánlatát – jelentette ki lapunknak Bajnai Gábor. A társaság vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta: mivel a VDSZSZ – a MÁV szerint – tételesen megcáfolt indokokkal mondta fel a szerződést, a vasúttársaság álláspontja szerint az 2002. december 31-ig érvényben van.
– Ennek megfelelően a Mozdonyvezetők Szakszervezetével és a Vasutasok Szakszervezetével szinte már biztosnak vehető a 2002-re vonatkozó bérmegállapodás, egyedül a VDSZSZ állt elő újra teljesíthetetlen követelésekkel – mondta Bajnai Gábor. Hozzátette: január 17-ig van lehetőség további tárgyalásokra, ezt követően a MÁV egyoldalúan végrehajtja a béremelést. A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a vasutasok körében végzett közvélemény-kutatás alapján a MÁV nem tart egy esetleges sztrájktól. – A megkérdezettek kétharmada nem értett egyet azzal, hogy a VDSZSZ felmondta a sztrájkmoratóriumot rögzítő hároméves megállapodást. Bár egyharmaduk támogatta a döntést, a válaszokból kitűnik, hogy még ők is belátják: a MÁV nem képes a szerződésben foglaltaknál magasabb keresetfejlesztésre. Azt viszont a társaság maradéktalanul betartja – mondta Bajnai.
Kivitte a terelőtáblákat az M1-esen, aztán a kamion adta a másikat + videó
