Európa teljesen beleszeretett a kompakt egyterűekbe. A kategóriában csupán az elmúlt egy év során közel 25 százalékkal nőttek meg az eladások, s a becslések szerint idén akár egymillió darab is gazdára találhat belőlük a kontinensen. Mostantól ezen hiperpraktikus, sokoldalú autók rajongóinak sem kell lemondaniuk a Toyota jól ismert minőségéről, hiszen a Yaris és az Avensis után a Corolla-családban is megszületett a Verso modell, azaz a buszlimuzin-változat.
A Corolla Verso az európai piac legújabb és egyik legizgalmasabb kompakt egyterűje. Bár Japánban tervezték, megjelenésében egyértelműen és harmonikusan illeszkedik a Corolla európai fejlesztésű, hagyományos karoszszériájú változataihoz. A hatalmas üvegfelületek, a valószínűtlenül hosszú utastér, a masszív hátsó oszlop és az ívben emelkedő övvonal révén a Toyota kompakt egyterűje egyszerre hat légiesen könnyednek és biztonságosnak.
Az egyterűek sikerének kulcsa a belső tér variálhatósága. Számos megoldás született már erre, de egyik sem volt kompromisszumoktól mentes. A Toyota ezért újfajta elrendezéshez folyamodott: a három, szabadon dönthető háttámlát 60:40 arányban osztott ülőfelülettel kombinálta. A Corolla Verso hátsó utasai így egyszerre élvezhetik a különálló, egyenként állítható ülések varázsát és a hagyományos üléspad nyújtotta tágas, kényelmes üléspozíciót. Természetesen megőrizték a Yarisban már bevált hosszanti sínt, amely mentén 15 centiméternyit lehet előre-hátra mozgatni a hátsó üléseket, így igény szerint még tágasabbá varázsolhatjuk a 417 literes csomagteret, vagy fejedelmi kényelmet biztosíthatunk nagyra nőtt utasainknak.
Ezzel azonban még nincs vége a variálhatóságnak. A vezető mögötti ülésrész egy mozdulattal kiemelhető a helyéről. A hagyományos ülőlapoknak köszönhetően két integrált gyermekülésnek is jutott hely, a középső támlát előredöntve pedig kényelmes könyöktámaszt kapunk. A Corolla Verso sokoldalúsága nem merül ki az üléselrendezésben. Ahol csak lehetett, tárolórekeszeket alakítottak ki a Toyota tervezői: a közel két tucatnyi zseb és fiók összesen 56 liternyi helyet kínál az apró tárgyat biztonságos elhelyezésére.
A Verso a szedánból már ismert motorok – az 1,6 literes VVT-i benzinüzemű, valamint a kétliteres, kilencven lóerős D-4D dízelmotor – mellett egy különösen agilis, 1,8 literes VVT-i négyhengeressel is rendelhető. Az autót magyarországon kizárólag Terra felszereltségi csomaggal árusítják, és az 1.6-os változat ára 4.370.000 forint.
Három nap alatt öt vendége is lesz a Harcosok órájának
