Elsősorban Budapest–Tapolca, Budapest–Szekszárd–Baja és Budapest–Salgótarján között állítja majd forgalomba a vasúttársaság a 123 utas szállítására alkalmas, modern légkondicionált motorvonatokat. A Siemens AG-nél készülő – közbeszerzési pályázaton öt külföldi cég adott ajánlatot – járművek közül az első 16 hónap múlva érkezik hazánkba, az utolsó átadására pedig ezt követően fél év múlva kerül sor. A motorkocsik megvásárlásához szükséges 30,7 millió euró hitelt a német KfW bank nyújtja a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) Rt.-nek állami kezességvállalás mellett, a MÁV a magyar pénzintézeten keresztül jut a forrásokhoz. A járműbeszerzéshez a kormány felelősségvállalási nyilatkozatát Varga Mihály pénzügyminiszter, valamint Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter írta alá tegnap, ezt követően a hitelszerződést Baranyay László az MFB Rt. elnök-vezérigazgatója, valamint Kukely Márton a MÁV Rt. vezérigazgatója látta el kézjegyével. A hitel 14 éves futamidejű.
Fónagy János arról szólt, hogy a gyors, kényelmes és környezetbarát motorvonatok, valamint a folyamatosan megújuló járműpark biztos árbevételt jelent a későbbiekben, így a hazai vasúti személyszállítás is fontos szerephez jut az európai közlekedésben. Varga Mihály elmondta, hogy az állami cégeknek, így a MÁV-nak is elsődleges, hogy megtartsa ügyfeleit, ehhez elengedhetetlen a modernizáció.
Ugyancsak a motorkocsiprogram részét képezi 40 orosz – az államadósság részeként hazánkba kerülő – gyártmányú jármű, amelyből 11 idén megérkezik. A horvát vasút 14 MÁV vasúti kocsit újít fel adóssága terhére.
Pánikolnak a kihagyottak, retteg a békétől Brüsszel
