Közlekedési szakértők szerint a jól megválasztott prevenciónak, a szemközti sávokat elválasztó elemeknek, a megfelelő kitáblázottságnak és a fokozott rendőri jelenlétnek is köszönhető, hogy az utóbbi években csökkent az M0-s körgyűrűn bekövetkezett halálos, illetve súlyos kimenetelű balesetek száma. Az alábbi statisztikából kiderül, 1996 óta 45-en vesztették életüket az M0-s körgyűrűn, a sérültek száma száznál is többre tehető. A félelmetes számok mögött azonban javuló tendencia figyelhető meg.
S még egy fontos dolog: az elrettentő statisztikát annak szánjuk, aminek minden tragikus híradást: figyelmeztetésnek. Vezessen mindenki óvatosan! Az autópályákon, a kiváló műszaki adottságokkal bíró kocsikban is.
1996. augusztus 31. – A XXIII. kerületben az M5-ös autópálya feletti felüljárón egy gépkocsi megcsúszott egy korábban kifolyt olajfolton, áttért a menetirány szerinti bal oldalra, ahol összeütközött egy osztrák gépkocsival. A magyar jármű vezetője a helyszínen meghalt, két utasa, valamint az osztrák autóban utazó egy személy súlyosan megsérült.
1997. január 28. – Szigetszentmiklós térségében egy tehergépkocsi áttért az úttest bal oldalára, és összeütközött egy vele szemben közlekedő másik teherautóval. A balesetet okozó jármű vezetője a helyszínen meghalt, a másik súlyosan megsérült.
1997. február 11. – A soroksári leágazásnál egy horvát pótkocsis kamion összeütközött egy Opel Astra személyautóval. A személygépkocsi vezetőjét a mentők újraélesztették, és súlyosan sebesült ötéves kisfiával együtt kórházba szállították.
1997. december 5. – A 51-es út magasságában, Budapest területén egy román rendszámú Ford Sierra áttért a menetirány szerinti bal oldalra, és frontálisan ütközött egy magyar rendszámú Daewoo Ticóval. A román autó vezetője és a magyar kocsiban utazó két nő életét vesztette.
1998. április 4. – A szigetszentmiklósi leágazásnál egy autóbusz személygépkocsival ütközött. A gépkocsiban ülő férfi meghalt.
1998. augusztus 20. – A 26-os kilométernél egy külföldi rendszámú személygépkocsi vezetője a lehajtósávot elhagyva megkísérelte a visszafordulást, s három autóval ütközött. Egy személy meghalt.
1998. szeptember 25. – A 24-es kilométernél egy magyar rendszámú Volkswagen Golf frontálisan összeütközött egy jugoszláv Honda Civickel. A magyar kocsi vezetője a helyszínen életét vesztette, a jugoszláv autó sofőrje életveszélyesen megsebesült.
1998. november 13. – A 14-es kilométerkőnél két mikrobusz rohant frontálisan egymásba. Egy személy életét vesztette, nyolc megsebesült.
1998. december 4. – A 8-as kilométerkőnél egy osztrák állampolgár által vezetett Suzuki terepjáró összeütközött egy horvát állampolgár vezette kamionnal. Az osztrák sofőr a helyszínen meghalt.
1998. december 5. – A 24-es kilométernél két személygépkocsi karambolja egy halálos áldozatot követelt.
1999. február 3. – A 12-es és 13-as kilométerszelvény között egy olasz kamion letért az útról, és az út menti nyárfáknak rohant. A vezető szörnyethalt.
1999. április 5. – A halásztelki lehajtónál egy Lada személyautó az M7-es autópálya irányában átszakította a szalagkorlátot, és mintegy öt méter magasról lezuhant. A jármű utasa életét vesztette.
1999. augusztus 16. – A halásztelki leágazásnál két személyautó és egy kamion ütközött össze. Két utas meghalt. Két órával később Szigetszentmiklós külterületén egy pótkocsis teherautó sávváltás közben nekiütközött az előtte haladó személygépkocsinak. A teherjármű a kisebb kocsit az árokba lökte, majd belefutott egy másik, szintén előtte haladó autóba. A karambol következtében a személygépkocsiban utazó két személy meghalt.
1999. november 5. – Hárman meghaltak, egy személy megsérült, amikor a szigetszentmiklósi leágazásnál egy Wartburg személygépkocsi és egy kamion frontálisan összeütközött.
2000. január 12. – A halásztelki leágazásnál egy mikrobusz és egy személygépkocsi frontálisan összeütközött: hárman életüket vesztették, egy ember súlyosan megsérült.
2000. július 27. – Életét vesztette egy motorkerékpáros, társa pedig súlyos sérüléseket szenvedett az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, amikor egy szlovák rendszámú személygépkocsi szabálytalanul meg akart fordulni az autóúton.
2000. július 28. – Szigetszentmiklósnál a vizes úton megcsúszott egy mikrobusz, egy kamionnak ütközött, majd a védőkorlátot átszakítva az árokba zuhant. A kisbuszban utazó nyolc fiatal közül hat a helyszínen meghalt, egy életveszélyesen és egy könnyebben megsérült.
2000. július 31. – Nagy sebességgel az előtte haladó Liaz teherautóba rohant és kigyulladt egy Ford Transit típusú mikrobusz a 7-es és a 8-as kilométerszelvény között, Győr irányában. Az osztrák Ford két utasa bennégett a járműben.
2000. augusztus 24. – Életét vesztette az a férfi, aki feltehetően vezetés közben rosszul lett, és emiatt egy oszlopnak hajtott.
2000. augusztus 25. – Az M5-ös autópálya és az 50-es főút közötti szakaszon egy Trabant típusú személygépkocsi a Csepel-sziget felé haladva áttért a menetiránnyal szembeni sávba, ahol egy kamionnal karambolozott. A Trabantban utazó mindkét személy bennégett.
2000. augusztus 31. – Egy 37 éves érdi lakos az M0-s körgyűrűnél személygépkocsijával áttért az út bal oldalára, és összeütközött egy török nyerges vontatóval. A személyautó vezetője másnap belehalt sérüléseibe.
2000. november 6. – Az autóút nagytétényi lehajtójának közelében, a 11–12-es kilométerszelvény között egy kamion és egy Ford Transit kisteherautó frontálisan összeütközött. A kisteherautóból egy halottat, a kamionból pedig egy súlyos sérültet a tűzoltóknak kellett kiszabadítaniuk a roncsok közül.
2000. december 13. – A 16. kilométerszelvénynél két személyautó frontálisan ütközött. Ketten a helyszínen meghaltak, hárman súlyosan megsérültek.
2000. december 20. – A diósdi leágazásnál frontálisan ütközött egy Suzuki Vitara terepjáró és egy Renault típusú kamion. A balesetben a terepjáró vezetője életét vesztette.
2001. október 3. – Négy német állampolgár vesztette életét az 1-es kilométernél, amikor egy nyerges vontató és egy német rendszámú Mercedes típusú gépkocsi frontálisan ütközött.
2001. december 5. – Egy ember meghalt, kettő életveszélyesen, további kettő pedig súlyosan megsérült az M0-s körgyűrűn, amikor négy autó összeütközött. A balesetet a 25-ös kilométerszelvénynél egy, a havas úton megcsúszó személygépkocsi okozta, amely megpördülése után a szemközti sávban vágódott előbb két szabályosan közlekedő személyautónak, majd egy teherkocsinak.
Rengett a föld Kamcsatkában, Putyin gépe kerülővel tért haza
