Beigazolódtak az előzetes feltételezések, miszerint a nem megfelelő időjárási viszonyok okozták azt a mintegy fél évvel ezelőtt történt repülőgép-szerencsétlenséget, amelyben a Synergon Rt. öt vezetője életét vesztette, tudatta tegnap az ügy kivizsgálására létrehozott bizottság megállapításait a Polgári Légiközlekedési Hatóság. Minderről Pető György kommunikációs igazgató tájékoztatta a sajtót.
A bizottság a Cessna 210 típusú kisrepülőgép esetében nem tárt fel olyan korábban keletkezett, ki nem javított műszaki hibát, amely közrejátszhatott volna a balesetben. A pilóta alkalmas és jogosult volt a gép vezetésére, amely nem volt túlterhelve.
Pető György lapunknak elmondta: a baleset után a szakemberek azt is megállapították, hogy a tragédia pillanatában a pilótaülésben a cég egyik vezetője ült, akinek ugyan szakszolgálati engedélye volt a gép vezetésére, ám műszeres irányításra nem volt vizsgája. Ugyanekkor a parancsnok a másodpilóta helyén foglalt helyet, ahonnan szintén irányítható a gép. Mint azt korábban megírtuk, a tavaly júniusban Zágrábból Siófokra tartó Cessna, fedélzetén a Synergon Informatikai Rt. vezérkarával és a pilótával, viharba került, és Csurgónál eltűnt a radarok képernyőjéről.
Péterffy Gábor, a HungaroControl, a magyar légi irányítás megbízott szóvivője lapunknak elmondta: a 4000 méter alatt közlekedő kisgépek esetében, mivel az úgynevezett irányított légtér (9–10 ezer méteres magasság, ahol folyamatos a kapcsolattartás a légi irányítókkal) alatt közlekednek, mindig a pilótának kell indulás előtt tájékoztatást kérnie a jelenlegi és a várható meteorológiai helyzetről, ám ezt követően maga dönt a felszállásról. A baleset megerősíti, hogy a jövőben, ugyanúgy mint eddig is, késedelem nélkül kell értesíteniük a pilótákat a rendkívül szélsőséges időjárási viszonyokról. Péterffy Gábortól azt is megtudtuk, hogy évente mintegy 22 ezer kisrepülőgép kér és kap tőlük légiforgalmi, valamint időjárásra vonatkozó tájékoztatást.
Horrorfilmet lehetne forgatni a Népligetben + videó
