Egymillió tonna zúzott követ szállít Recskről a mezőkövesdi, illetve Tállyáról a hejőpapi aszfaltkeverő telepre a MÁV Rt. az M3-as autópálya építése során. A MÁV versenytárgyaláson nyerte el az egymillió tonnás megrendelést több közúti fuvarozótársaságot megelőzve, a Magyar Autópálya-építő Konzorcium pedig nagyon elégedett a vasút eddigi munkájával – nyilatkozta Farkas László, a Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettese, az M3-as projektigazgatója. A zúzott kő szállítása során a berakodástól a kirakodásig minden feladatot a MÁV-nak kell megszerveznie. Amikor a keverőtelephez érkezik a szállítmány, a vasúti kocsikból teherautókra rakják az anyagot, a jármű pedig rááll egy mérlegre. Ennek alapján számláznak a megrendelők a vasútnak és a kőbányáknak is – teszi hozzá Farkas László. Csúcsidőben napi négyezer tonna követ kell eljuttatni a keverőtelepre, amelyet – lévén hogy a telepek közvetlenül a vasúti pálya mellett helyezkednek el – könnyebben old meg egymagában a vasút, mint több tucat teherautó.
A MÁV naponta négy irányvonatot közlekedtet a kőbánya és a keverőtelep között. Mezőkövesdre kétvágányú, villamosított vasútvonal vezet, így a menetrend szerinti forgalmat nem befolyásolja a kőszállítás. A Nyékládháza és Mezőcsát között húzódó vasút azonban egyvágányú, s mivel az áru kirakodása a nyílt vonalon történik, ideiglenesen autóbuszok bonyolítják az ezen a szakaszon amúgy is gyér személyforgalmat.
Farkas László elmondta, hogy az M7-es építéséhez százezer tonna andezitet, illetve bazaltot szintén vasúton szállítanak.
Még mindig trükköznek a taxis hiénák a fővárosban
