Ez évben kell az országnak és a magyar közlekedéspolitikának eldöntenie, hogy Magyarországnak szüksége van-e hajózásra, vízi áruszállításra, vagy sem. Az idén még nagy valószínűséggel eredményes lesz a társaság, de erre még egyszer, ezzel az eszközparkkal, elavult struktúrával már nem lesz képes – jelentette ki tegnapi tájékoztatóján Somlóvári László, a Mahart vezérigazgatója, aki szerint ha a kormány az idén nem fordít a társaság technológiai fejlesztésére legkevesebb 5-6, maximum 9-10 milliárd forintot, akkor 2-3 éven belül eltűnik folyami szinten is a magyar hajózás. A cégvezető elképzelhetőnek tartaná, hogy az összeget a pontos tervek és fejlesztések megvalósításának arányában hívhatnák le.
A vezérigazgató hangsúlyozta: jelzéseik megértő fülekre találtak, hiszen a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium (Kövím) részére több olyan anyagot kell elkészíteniük, amely segítheti a döntéshozókat.
Pozitívumként mutatott rá Somlóvári, hogy tavaly a csepeli szabadkikötőben két olyan projektet is finanszírozott az állam, amelyre tíz éve nem volt példa. Kedvező volt, hogy Fónagy János miniszter idén januárban a csepeli szabadkikötőt besorolta az országos érdekű logisztikai központok sorába. A társaság vezérigazgatója úgy tartja, negatívum a szigorú szabályozás. Példaként felhozta, hogy amíg az EU-ban egy hajót ötévente kell hatósági szemlére vinni, addig nálunk évente. Ez azt jelenti, hogy a vízi jármű évente legalább egy hónapra kiesik a forgalomból. A Mahart üzemi szintű éves vesztesége 2000-ben 1,2 milliárdra, tavaly pedig 400-500 millió forintra mérséklődött. A Mahart tavaly mintegy 5,5 milliárd forint árbevétel mellett csaknem kétmilliárdos nyereséget ért el.
Nem csak Trumpot, az amerikai embereket is elárulták
