A metró történetének kezdetén még létezett az a kapurendszer, amelyet a 80-as évek elején lebontottak. Az egykori alumínium egyforintosokkal működő, a pénzbedobás elmulasztásakor egy vaskorlátot kicsapó berendezés enyhén szólva is rapszodikus volt. A cserét indokolta a tarifarendszer állandó változása is. A BKV Rt. azóta jegyellenőröket alkalmaz. A részvénytársaság tájékoztatása szerint a mintegy ötszáz ellenőr foglalkoztatása gazdaságos, és amióta szervezettek az ellenőrzések, megközelítőleg kétmilliárd forintos nyereséget értek el.
Szálka Miklós, a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának fideszes alelnöke lapunknak elmondta: a beléptetőrendszer kérdése korábban többször is felvetődött, ám egy átfogó kapurendszer kiépítése legalább húszmilliárd forintba kerülne, s a műszaki feltételek is hiányoznak. Az aluljárókon belül ugyanis a metró területét túl szűkre tervezték, és egy modern beléptetőkapu felállításához szinte mindenütt jelentős átalakításra lenne szükség. A fővárosnak sajnos ma sincs megvalósítható koncepciója az áldatlan közlekedési állapotok megoldására – húzta alá a politikus.
Eközben törvény hiányában az ellenőri hálón fennakadtak és a pótdíjat be nem fizetők elleni hatékony fellépés is megoldatlan. Szálka Miklós szerint előrelépést jelentene az úgynevezett közlekedési szövetség, amely összehangolná és irányítaná a város és az agglomeráció utasforgalmát. Hozzátette: a régóta tervezett egységes tarifarendszer százezrek számára tenné könnyebbé az utazást.
Még mindig trükköznek a taxis hiénák a fővárosban
