A Szövetségi Munkaügyi Hivatal legújabb adatai szerint a munkanélküliek száma átlépte a négymilliós határt. Összesen 4,229 millió személynek (10,4 százalék) nincs állása. Hat hónappal a választások előtt egyre többen idézik Gerhard Schröder kancellár hajdani kijelentését: „Ha nem sikerül három és fél millióra csökkenteni a munkanélküliek számát, akkor ez a kormány nem érdemli meg, hogy hivatalában maradjon.”
Az SPD számára kiábrándító statisztikai adatokkal egy időben súlyos vád hangzott el a munkaügyi hivatalok tevékenységét illetően: a Szövetségi Számvevőszék ellenőrző vizsgálata arra az eredményre jutott, hogy a hivatalnokok hamis adatokkal zsonglőrködnek, és sokkal kevesebb személynek szereztek munkahelyet, mint azt állítják. Walter Riester munkaügyi miniszternek nem maradt más hátra, mint hogy további átvilágítást rendeljen el a következő céllal: „Maradéktalanul fel kell deríteni a fogyatékosságokat és a manipulációkat.”
A következő gazdaságpolitikai sokk Strasbourgból érkezett: az EU-bizottság bejelentette reformterveit a kontinens gépkocsi-kereskedelméről. A kiegyensúlyozott piaci versenyért felelős Mario Monti véget akar vetni a nagy autógyárak azon privilégiumának, hogy csak saját kereskedői hálózatukon keresztül juttatják el termékeiket a vásárlókhoz, szigorú előírásokkal szabályozva a szerződéses cégek munkáját. E rendszer jelentős árkülönbséghez vezet a kontinensen: amíg egy VW Golf Németországban 11 899 euróba kerül, addig a finn vásárló ugyanazon típusért mindössze 8937 eurót fizet. A német gazdasági életben kulcsszerepet játszó autógyárak természetesen görcsösen ragaszkodnak az eddigi eljáráshoz, a hazai eltúlzott árak megőrzéséhez, és élvezik a kancellár támogatását, aki – keményen fogalmazva – azonnal azt vetette az EU-bizottság szemére, hogy a bevált rendszer lerombolásával fokozza a munkanélküliséget.
A német konzervatív uniópártok (CDU és CSU) kancellárjelöltje szerdán cégalapítási offenzívát hirdetett meg a keleti tartományokban. Edmund Stoiber, a bajor CSU elnöke Neubrandenburgban járva fölkeresett néhány üzemet. A konzervatív kancellárjelölt az üzemlátogatások után kijelentette: munkahelyek teremtését elsősorban olyan cégektől lehet remélni, amelyek legföljebb húsz főt foglalkoztatnak.
Mint mondta, körutazásának az a célja, hogy bizakodással töltse el a keletnémet lakosságot, s egyben felvázolja előttük a jobb jövő távlatát.
Még hatszáz kiló sár sem akadályozza a Ford Ranger Super Dutyt
