A Bild azt írja, hogy a német kancellárt szállító A–310-es Airbus 1989-ig Erick Honecker egykori keletnémet vezetőt repítette útjaira, hozzátéve, hogy a repülő műszaki szempontból már nem nagyon felel meg a kor követelményeinek. Teljesen feltankolva is csupán 11 ezer kilométerre képes repülni – ami elvben elegendő lett volna a Mexikóváros és Sao Paulo közötti 7400 kilométer megtételéhez, de kénytelen volt kerülőt tenni, hogy kikerüljön egy légörvényekkel teli térséget.
Az Airbus A–310-es elnöki különgépét Luftwaffe 01-es repülőgépeként tartják nyilván a német hadseregben. Bár a gép éveit számítva idősnek mondható, ennek ellenére teljesen természetes, hogy a német kancellár ezzel a repülővel tervezte külföldi utazásait.
Mint egy neve elhallgatását kérő repülőgép-szakértőtől megtudtuk, a gépek műszaki állapotát és „életkorát” a levegőben töltött órák, illetve a leszállások száma határozza meg, nem pedig a gyártási éve. Ezek alapján kerül sor a rendszeres műszaki átvizsgálásokra is.
Gyakorlatilag órák alatt egyszerűen elvégezhető például a repülőgépmotorok, vagy más fődarabok cseréje. A gép műszaki állapotát egyébként meghatározza még a repülési órák alatti megterhelés is. Mivel az elnöki gépek „szalonkabinosak”, azaz kevés utas szállítására alkalmas az utastér – hiszen ott dolgozó-, illetve hálószobákat, szalonokat, társalgókat alakítanak ki –, így sohasem teljes terheléssel repülnek a gépek.
Schröder Mexikóvárosban arra is szakított időt, hogy részt vegyen egy ifjúsági labdarúgó-mérkőzésen. A Die Welt tudósítása szerint tizenegyesrúgásokba is beszállt a kancellár – ellenfele Vincente Fox mexikói elnök volt. A lap a végeredményről diplomatikusan így számolt be: egyenlő.
Amerikai jelentés az emberi jogokról Magyarországon: nem voltak visszaélések
