Több felmérés arra világított rá, hogy hátrányokkal jár az a fajta oktatás, amelyik kizárólag a következő iskolafokozatba való bejutásra és ennek érdekében csak a lexikális ismeretek megszerzésére törekszik – szögezte le megnyitójában az oktatási miniszter. Pálinkás József szerint az iskolában a lexikális ismeretek mellett elsősorban a készségek, képességek fejlesztésére kell koncentrálni.
A konferencián a méréssel, értékeléssel foglalkozó szakértők, az oktatásirányítás résztvevői és a gyakorló pedagógusok elemezték azt a nemzetközi felmérést, amelyen a 15 éves magyar fiatalok olvasás- és szövegértése a 21–26. helyre került.
A 2000-ben végzett PISA elnevezésű vizsgálat 32 országra terjedt ki, ebből 28 a legfejlettebb OECD-tagok közül került ki. A fiatalok olvasás-szövegértési képességei mellett matematikai eszközismeretüket és természettudományos eligazodó képességüket is mérték. A reprezentatív vizsgálat Magyarországon százötven iskolára terjedt ki, amelyekben 35-35 tanulót választottak ki.
Donald Trump bejelentette, hol és mikor találkozik Putyinnal
