Konferencia az olvasásról

Az Oktatási Minisztérium által PISA 2001 címmel szervezett konferencián egy két évvel ezelőtt végzett nemzetközi felmérés eredményeiről folytattak eszmecserét a szakma és a oktatásirányítás képviselői a hét végén Budapesten.

Hanczár János
2002. 02. 11. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több felmérés arra világított rá, hogy hátrányokkal jár az a fajta oktatás, amelyik kizárólag a következő iskolafokozatba való bejutásra és ennek érdekében csak a lexikális ismeretek megszerzésére törekszik – szögezte le megnyitójában az oktatási miniszter. Pálinkás József szerint az iskolában a lexikális ismeretek mellett elsősorban a készségek, képességek fejlesztésére kell koncentrálni.
A konferencián a méréssel, értékeléssel foglalkozó szakértők, az oktatásirányítás résztvevői és a gyakorló pedagógusok elemezték azt a nemzetközi felmérést, amelyen a 15 éves magyar fiatalok olvasás- és szövegértése a 21–26. helyre került.
A 2000-ben végzett PISA elnevezésű vizsgálat 32 országra terjedt ki, ebből 28 a legfejlettebb OECD-tagok közül került ki. A fiatalok olvasás-szövegértési képességei mellett matematikai eszközismeretüket és természettudományos eligazodó képességüket is mérték. A reprezentatív vizsgálat Magyarországon százötven iskolára terjedt ki, amelyekben 35-35 tanulót választottak ki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.