Mobilkészülékeken m-marketing

–
2002. 02. 11. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A HPI Research Group a mobilkészüléken keresztül bonyolítható reklámtevékenység, azaz az m﷓marketingben rejlő hatalmas lehetőséget emelte ki a Nokia megbízásából elvégzett tanulmányában. A tanulmány bemutatta, hogy a mobilpiac magját alkotó réteg (16—45 éves korcsoport) nem csupán kíváncsi az m-marketingre, hanem bizonyos helyzetekben még ösztönözné is a termékekről és szolgáltatásokról szóló információ ilyen módon történő terjesztését.
A HPI 2001 júniusában világszerte több mint 3300 embert kérdezett meg az alábbi tizenegy, kulcsfontosságú piacon: Brazíliában, Dániában, Németországban, Olaszországban, Japánban, Koreában, Szingapúrban, Spanyolországban, Svédországban, Nagy-Britanniában és az Egyesült Államokban.
A válaszadókat arról kérdezték, hogyan fogadnák az SMS reklámüzenetek formájában érkező m-marketinget. A megkérdezettek nyolcvannyolc százaléka pozitívan reagálna arra az m﷓marketing-fogásra, ha egy közeli üzletben beváltható elektronikus vásárlási utalványt kapna mobiltelefonjára. A válaszadóknak majdnem a harmada (harmincegy százalék) még lelkesebbnek mutatkozott, hozzátéve, hogy örömmel fogadna ilyen reklámot.
A tanulmány az m-marketing fogyasztói elfogadottsága szempontjából négy kulcsfontosságú tényezőt emelt ki:
• Választási lehetőség — a fogyasztó dönthesse el, hogy akar-e üzeneteket kapni vagy sem.
• Irányítás a fogyasztó kezében — a fogyasztó könnyen mondhassa le az m-marketing üzenetszolgáltatást.
• Személyre szabottság — a fogyasztó képes legyen meghatározni, milyen típusú üzeneteket szeretne kapni.
• Kölcsönös haszon — a fogyasztó kapjon valamit cserébe, például a szolgáltatás díjának csökkentését.
A tanulmány egy része a mobil vizuális szórakoztatás iránt érdeklődő fogyasztókkal foglalkozott. Több mint háromnegyed részük (hetvenhat százalék) elfogadhatónak találná, ha az általuk megtekintett programokat nagyon rövid reklámok szakítanák meg.
A válaszadóknak valamivel több mint a fele (ötvenegy százalék) úgy nyilatkozott, hogy amennyiben a reklámokat a televízióban már megszokott módon helyezik el, akkor nem tekintenék a hirdetéseket zaklatásnak.
A válaszadókat arról is megkérdezték, hogy elfogadhatónak tartanának-e „bizonyos mennyiségű hirdetést” telefonjukon, amennyiben ez hozzájárulna a mobilszolgáltatás költségeinek csökkentéséhez. Tíz interjúalany közül majdnem kilenc (nyolcvanhat százalék) igennel válaszolt, ami arra utal, hogy az m-marketing még szélesebb körben elfogadottá válhatna, ha a végfelhasználó számára is haszonnal járhat.

A THEFEATURE.COM MOBILMARKETING-TIPPJEI
A TheFeature.com az alábbi ötletekkel segíti a mobilmarketinggel foglalkozó szakembereket a hirdetők számára nyereséges, a világ fogyasztói számára pedig hasznos programok létrehozásában:
Ha nem kéri, nem bombázza: Ne küldjön spam (kéretlen) reklámot. Az érdeklődők számára teremtsen lehetőséget a levelezési listára való feliratkozásra, a többieket pedig ne zavarja.
Időtakarékosság — unaloműzés: Olyan üzenetet küldjön, amely vagy időt takarít meg, vagy unaloműző. A mobil útbaigazítás időt takarít meg. A mobiljátékok pedig szórakoztatnak. Ha már nem tud hasznos lenni, legalább szórakoztasson!
Új csatorna — régi üzenet: A mobilcsatorna új, de a marketing a régi. Bármit is kínál, győződjön meg róla, hogy a felhasználó kap valami kézzelfoghatót a figyelméért cserébe.
Térjen a tárgyra — Ne legyen hosszadalmas: A mobilmarketing a felhasználó érdeklődését, affinitását veszi célba. Ismerje és értse meg alaposan célcsoportjának igényeit, kívánságait és vágyait, és azokra alapozzon!
Kapcsolódjon valamihez — Ne legyen esetlen: A hirdetéseknek mindenképpen kapcsolódnia kell a kínált szolgáltatáshoz vagy szórakoztatáshoz. Adjon valami értékeset, ne csak nyakon öntse az embereket a hirdetéssel!
Legyen személyhez szóló — Ne személytelen: A mobilkészülékek kicsik. Amennyiben ezen a kis területen is rá tudja venni a fogyasztókat, hogy az ön termékével foglalkozzanak, akkor rendkívül jól rögzül a márkanév.
Legyen következetes — Ne zavaros: Győződjön meg róla, hogy különböző rendszerekhez alkalmazkodó reklámját a fogyasztó több helyen elérheti: az interneten, a WAP-on, SMS-ként vagy a hívásközpontban. Lehetőséget kell nyújtani arra, hogy a felhasználók bármilyen eszközről megváltoztathassák a feliratkozáskor megadott adataikat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.