A Széchenyi Plusz gazdaságélénkítő programból származó 28 milliárd forintnak köszönhetően tavasszal három építkezés kezdődhet el 2004-es átadással. A békéscsabai elkerülőút első ütemeként a 44. számú főút Gyulai út–Békési út közötti szakasza készül el. Ezzel párhuzamosan elkezdődik a Gyula és Békéscsaba közötti útszakasz négysávossá szélesítése is, hiszen az elvégzett mérések szerint itt a legsűrűbb a forgalom. A négysávos utat várhatóan 2004-ben adják át.
A 2004-es átadások után további közúti beruházások kezdődhetnek: a 44-es számú főút Szarvast elkerülő szakaszának építése, a 47-es főút Orosházát elkerülő szakasza építése harmadik, negyedik ütemének befejezése és a Békéscsabát elkerülő út befejező szakasza. Az erős tranzitforgalom ezzel el fogja kerülni a térség két legnagyobb városát.
Varga Sándor, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium illetékese arról is tájékoztatta lapunkat, hogy a Phare CBC program román– magyar határ menti fejlesztések keretében épül a Battonya–Mezőkovácsháza–Orosháza közötti összekötő út második szakasza, amely várhatóan 2002 augusztusában fejeződik be.
A Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Tanács által létrehozott Közlekedésfejlesztési Programcentrum egyik kiemelt feladata a régió közlekedésfejlesztési elképzeléseit tartalmazó projektlista összeállítása, folyamatos aktualizálása és a tervezési feladatok összehangolása. Varga szerint az eredményesebb forrásszerzés többek között ennek is köszönhető. Tény, hogy az utóbbi időszakban számos jól előkészített fejlesztési terv valósult meg. A Széchenyi Plusz meghatározó jelentőségű infrastruktúra-fejlesztő tényezővé vált Békés megyében az életminőség, a gazdaság- és a térségfejlesztés szempontjából.
Donald Trump bejelentette, hol és mikor találkozik Putyinnal
