Vége az Acél XXI.-korszaknak

Száz úgynevezett céges autójától szabadul meg a jövőben a Dunaferr Rt.: a költségkurtító intézkedés előszele annak a nagyszabású átszervezési programnak, amellyel helyzetét igyekszik stabilizálni a dunaújvárosi vasmű. Az átfogó reorganizációra – külső tanácsadó cég bevonásával – az igazgatóság tesz javaslatot a közeljövőben.

Hunyor Erna
2002. 02. 02. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Felülvizsgálta a Dunaferr Rt. igazgatósága a társaságcsoporton belüli tulajdonosi szerkezetét, s döntött arról, hogy a menedzsment-, illetve a munkavállalói tulajdonlás rendjét megújítja – értesült a Magyar Nemzet. Eszerint minden magánszemély, aki valamely Dunaferr-érdekeltségű társaságban ügyvezető vagy munkavállaló, kizárólag abban a társaságban rendelkezhet üzletrésszel, részvénnyel, amelyben munkajogilag is ügyvezető vagy munkavállaló. Etikailag ugyanis összeférhetetlen – mondta ki az igazgatóság –, hogy két, egymással közvetlenül vagy közvetetten kapcsolatban álló Dunaferr-érdekeltségű társaságban magánjellegű kereszttulajdonlások legyenek. Nem tartható fenn, hogy valaki az egyik társaságban felelős vezető vagy munkavállaló, a vele kapcsolatot tartó cégben pedig magánbefektetőként tulajdonos.
Az igazgatóság állásfoglalása összesen hat társaságot, illetve tizenöt vezetőt érint, akiket a napokban szólítottak fel az összeférhetetlenség megszüntetésére. Információink szerint tavaly február óta a Dunaferr Rt. már harmincnyolc magánbefektetőnél – jelenlegi vezetőnél – megszüntette a kereszttulajdonlásból eredő öszszeférhetetlenséget.
Tegnap egyébként lezárult a Dunaferr Rt. január 18-ra összehívott, majd felfüggesztett rendkívüli közgyűlése. Nem döntöttek arról, hogy milyen jogi feltételek mellett hajthatók végre a Dunaferr cégcsoport hatékonyabb működését célzó szervezeti átalakítások. A rendkívüli közgyűlés azonban felkérte a Dunaferr Rt. igazgatóságát arra, hogy az acélmű, illetve a Dunaferr csoport jövedelmezőségének, hatékonyságának és termékszerkezetének javítása céljából külső szakértő véleménye alapján véglegesítse a cégcsoport szerkezetátalakítási és reorganizációs programját.
Döntöttek arról is, hogy a cég felére csökkenti az úgynevezett cégesautó-parkját, jelenleg ugyanis kétszáz személyes használatú gépkocsit tudhat magáénak a vasmű. A közeljövőben újraszabályozzák azt is, hogy milyen módon lehet saját tulajdonú gépkocsit üzleti célra felhasználni.
A döntés a teljes holdingot érinti. Becslések szerint a cégautó-állomány megfelezése több száz milliós egyszeri bevételt jelent a Dunaferrnek, ugyanakkor a kieső működési költségek révén éves szinten százmillió forintot spórol meg a cégcsoport.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.