Felülvizsgálta a Dunaferr Rt. igazgatósága a társaságcsoporton belüli tulajdonosi szerkezetét, s döntött arról, hogy a menedzsment-, illetve a munkavállalói tulajdonlás rendjét megújítja – értesült a Magyar Nemzet. Eszerint minden magánszemély, aki valamely Dunaferr-érdekeltségű társaságban ügyvezető vagy munkavállaló, kizárólag abban a társaságban rendelkezhet üzletrésszel, részvénnyel, amelyben munkajogilag is ügyvezető vagy munkavállaló. Etikailag ugyanis összeférhetetlen – mondta ki az igazgatóság –, hogy két, egymással közvetlenül vagy közvetetten kapcsolatban álló Dunaferr-érdekeltségű társaságban magánjellegű kereszttulajdonlások legyenek. Nem tartható fenn, hogy valaki az egyik társaságban felelős vezető vagy munkavállaló, a vele kapcsolatot tartó cégben pedig magánbefektetőként tulajdonos.
Az igazgatóság állásfoglalása összesen hat társaságot, illetve tizenöt vezetőt érint, akiket a napokban szólítottak fel az összeférhetetlenség megszüntetésére. Információink szerint tavaly február óta a Dunaferr Rt. már harmincnyolc magánbefektetőnél – jelenlegi vezetőnél – megszüntette a kereszttulajdonlásból eredő öszszeférhetetlenséget.
Tegnap egyébként lezárult a Dunaferr Rt. január 18-ra összehívott, majd felfüggesztett rendkívüli közgyűlése. Nem döntöttek arról, hogy milyen jogi feltételek mellett hajthatók végre a Dunaferr cégcsoport hatékonyabb működését célzó szervezeti átalakítások. A rendkívüli közgyűlés azonban felkérte a Dunaferr Rt. igazgatóságát arra, hogy az acélmű, illetve a Dunaferr csoport jövedelmezőségének, hatékonyságának és termékszerkezetének javítása céljából külső szakértő véleménye alapján véglegesítse a cégcsoport szerkezetátalakítási és reorganizációs programját.
Döntöttek arról is, hogy a cég felére csökkenti az úgynevezett cégesautó-parkját, jelenleg ugyanis kétszáz személyes használatú gépkocsit tudhat magáénak a vasmű. A közeljövőben újraszabályozzák azt is, hogy milyen módon lehet saját tulajdonú gépkocsit üzleti célra felhasználni.
A döntés a teljes holdingot érinti. Becslések szerint a cégautó-állomány megfelezése több száz milliós egyszeri bevételt jelent a Dunaferrnek, ugyanakkor a kieső működési költségek révén éves szinten százmillió forintot spórol meg a cégcsoport.
Zelenszkij a legkorruptabb ukrán
