Sipos Jenő a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága szóvivője lapunknak elmondta: ez a határátkelő biztosítja az átkelést a déli országok és a skandináv államok közötti áruforgalomban, továbbá a jelentős turistaforgalomban. Az ide vezető 5. számú főút, amely a későbbiekben az M5-ös autópálya folytatása lesz, egyben a helsinki folyosó része. A röszkei átkelő a hegyeshalomi és a záhonyi átkelők mellett a legkorszerűbb, eurokonform. A szóvivő aláhúzta, hogy a korszerű állomáson az ellenőrzés maximális megtartása mellett gyorsabban haladhat majd át a forgalom.
A röszkei határátkelőn az utasforgalom számára 6 kilépő és 6 belépő sávot alakítottak ki, míg további 2-2 forgalmi sáv az autóbuszoké. A teherforgalom mindkét oldalon 60 férőhelyes terminálon zajlik. A veszélyes árut szállító tehergépkocsik várakoztatási helyén a biztonság érdekében, védtöltéssel körülvett parkolót alakítottak ki mindkét oldalon. A határátkelőn állat-egészségügyi állomás is kialakításra került, s a jövőben növény-egészségügyi bázis is helyet kap. Ezek a létesítmények külön beruházásban, 750 ezer eurós PHARE-támogatással jönnek létre. A röszkei határátkelőn az eddig beosztott 52 munkatárs helyett ezentúl 82-en látják el a szolgálatot. A jövőben folytatódik a határátkelők korszerűsítési programja, hogy hazánk uniós csatlakozásának idejére a legkorszerűbb határállomások szolgálják az utazókat és az áruszállítókat, s hogy az EU külső vagy belső határaként a leghatékonyabban szolgálják a közösségi érdekeket.
Levelet írtak Ursula von der Leyennek az európai autógyártók
