Kamiondübörgés a Miklós-telepen

A XVIII. kerületi Miklós-telep lakóinak egészségét több mint tíz éve veszélyezteti a Tóth Árpád és az Akadály utca által határolt telken kialakított vámszabad terület felé tartó kamionok zaj- és levegőszennyezése. Az ingatlanon különféle cégek építettek raktárakat, amelyekhez naponta teherjárművek járnak a Miklós-telep családi házas övezetén keresztül, zavarva az ott élők nyugalmát. A pestszentlőrinci MIÉP-szervezet azt szorgalmazza, hogy az ide települt cégek építsenek elkerülő utat, és vegyék igénybe a vasúti szállítás adott lehetőségeit. A városrész alpolgármestere szerint az ellenzék nyitott kapukat dönget, hiszen a kerületi szabályozási tervében szerepel a kamionforgalom elterelése.

2002. 04. 02. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A lakóövezetnek számító Miklós-telep közelében 1991-ben vámszabad területet hoztak létre, a környezetetet egyébként is súlyosan károsító pakuratavak környékén. A MÁV és a XVIII. kerület egykori területén több külföldi cég épített raktárakat, így a térség az áruszállító kamionok célterületévé vált. Nyolc évvel később építési engedélyt adtak a telken egy gyár létrehozásához is, amely mobiltelefonok szerelését végzi majd. A létesítmény melletti raktár mérete láttán a lakók azt feltételezik, hogy a teherjárművek forgalmának további növekedésével kell számolni az üzem tevékenységének megkezdésekor.
A lakók szerint az építkezés alatt a nehézgépjárművek közlekedése miatt több ház súlyosan megrongálódott, a rezgések következményeként még a falak is megrepedtek. A helyiek annak idején közösen léptek fel környezetük érdekében, és petíciót adtak át a fővárosnak, valamint Mester László polgármesternek.
– Érdemi változások azóta sem történtek, és a helyiek nem látnak megoldást a gondjaikra, pedig többször tiltakoztak az ellen, hogy a lakásaik ablakától két-három méterre dübörögnek a kamionok – mondta el Chrobák János, a kerület MIÉP-es országgyűlési képviselőjelöltje. Tájékoztatása szerint volt olyan nap, hogy a lakók 178 kamion elhaladását számolták meg a környék egyik szűk utcájában.
– A kialakult helyzetért komoly felelősség terheli a kerület baloldali többségű önkormányzatának vezetését, mert nincs tekintettel a lakosság jogos elvárásaira – állítja Chrobák János. Szerinte az önkormányzat a lakó- és ipari területek közötti távolságról szóló előírásokat megszegve, a házaktól 12 méterre engedélyezte egy üzem megépítését, és nem kötötte olyan feltételekhez a Miklós-telepen végzett raktározási és ipari tevékenységet, amelyek biztosítanák az ott élők nyugalmát. A politikus szorgalmazza, hogy a területen tevékenykedő cégek a lakók szempontjainak figyelembevételével oldják meg az áruszállítást a jövőben. Építsenek olyan elkerülő utat, amely elvezeti a kamionforgalmat a lakónegyedtől, és vegyék igénybe a vasúti szállítás lehetőségét.
Sándor László kerületi alpolgármester szerint Chrobák János olyan megoldást követel, amely már egyébként is a helyi önkormányzat elképzelései között szerepel.
– A kerületi szabályozási terv szerint a kaminonok már nem a lakóterület felől fogják megközelíteni a raktárakat, hanem a Ferihegyi gyorsforgalmi útról, a külső kerületi körúton, a Nefelejcs utca felől érkeznek majd a területre – jelentette ki az alpolgármester, akitől megtudtuk azt is, hogy a forgalom elvezetése egyelőre csak a hosszú távú tervek között szerepel, így a Miklós-telepieknek egy-két évig még el kell viselniük a kaminonok közlekedésének káros hatásait.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.