Figyelembe véve a magyar gazdasági növekedést, van arra esély, hogy a hazai infrastrukturális hálózat színvonala néhány éven belül elérje az európai uniós átlagot – mondta el tegnap Ruppert László, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium helyettes államtitkára, a Magyar Mély- és Útépítő Társaság és a Magyar Kereskedelmi Iparkamara Esztergomban tartott közös konferenciáján. A hazai közlekedési rendszerek alapját képező autópályák, utak, vasutak, vízi és légikikötők fejlesztése 10 milliárd eurót igényel az elkövetkező években, ennek a forrásnak az előteremtésére a nemzeti jövedelem 1,5-1,8 százalékát kell fordítani.
Az elmúlt években a hazai közúti beruházásoknál megnőtt a kis- és közepes vállalatok szerepe, a részesedésük jelenleg meghaladja a 35 százalékot. A közlekedési szektorban a legdinamikusabb növekedés az egyéni közlekedésben várható, meghatározó lesz a közúti áruszállítás, a hazai úthálózatot ennek megfelelően kell fejleszteni. Kihívást jelent, hogy 2008-ig 7400 kilométer hosszú utat kell 11,5 tonnás tengelyterhelésre alkalmassá tenni. A Széchenyi-plusz program az eddig is tervezett, illetve folyamatban lévő hálózatfejlesztéseken túl 304 milliárdot irányzott elő: 38 kapacitásbővítő beruházásra 98, míg az öt gyorsforgalmi útra 206 milliárd forintot lehet felhasználni. Ruppert László elmondta: az engedélyek kiadásában együttműködnek a Környezetvédelmi Minisztériummal, így sikerült elérni, hogy eddig majdnem minden olyan projekthez rendelkezésre állnak a környezetvédelmi engedélyek, ami a Széchenyi-plusz programban szerepel.
Dél-Korea elnökével találkozott Donald Trump
