Nagy teljesítményű autókról szólva előszeretettel emlegetjük a lóerőket és a hatalmas nyomatékot, a gyorsulást és a végsebességet, de a hajtáslánc egyik legfontosabb eleméről, a gumiabroncsokról ritkán esik szó. Pedig a gumik viszik át az útra a motor hatalmas teljesítményét, és tartják meg a kanyar ívén a száguldó autót. A sportkocsik építői és a tuningcégek munkatársai jól tudják, menynyire fontos a jól megválasztott gumiabroncs, de azzal is tisztában vannak, hogy a sportos vezetők a lendületes kanyarvételen, az optimális fékezési tulajdonságokon és a stabilitáson kívül a csendes és komfortos futást is egyre inkább megkövetelik a gumiabroncstól. Mindeddig nehéz volt összeegyeztetni ezeket a jellemzőket, ám a P Zero Nero abroncs egyszerre teljesíti mindezen elvárásokat.
A jó teljesítmény egyik titka a gumi alapanyaga: a Pirelli mérnökei polimerek, szilícium-dioxid (szilika) és gyanták összetételéből alkották meg azt az abroncsot, amely meleg, száraz időben és nedves, hűvös időjárási viszonyok között egyaránt pazar tapadási tulajdonságokkal bír. A különleges keverékben a megfelelő hatáshoz elengedhetetlen volt a szilika és a szénpor pontos arányának beállítása; ez biztosítja az egyenletesen jó teljesítményt még határhelyzetekben is.
A P Zero Nero aszimmetrikus mintázattal, hosszanti vízelvezető csatornákkal készül, hogy a nedvesség bármilyen útviszonynál távozni tudjon a futófelület alól. A középső mintarészt folytonos fél slick elemek alkotják: ezzel növelik az abroncs merevségét és javítják az úttartást irányváltáskor, valamint megakadályozzák a kerék csúszását gázadás közben. A gumiprofilon változó szögben helyezkednek el az átlós barázdák. Ezáltal például kanyarodáskor is merőleges a mintázat a menetirányra, ami garantálja az egyenletes tapadást. Az oldalsó minták kialakítása sűrűn barázdált, aszimmetrikus elosztású vájatokból és felületi elemekből épül fel, hogy még a szélsőséges oldalsó erőhatásokkal szemben is megtartsa a járművet az úton.
A Pirelli új abroncsa azonban nemcsak technikai jellemzőit tekintve egyedülálló, hanem méretskálája is szokatlanul bőséges: már a bemutatkozás időszakában is 18 méretben kapható, fél éven belül pedig további 29 méretet dob piacra a cég, egészen 21 colos átmérőig. A palettán szerepel majd az Extra Load jelölésű változat is, amely különösen nagy tömegű sportautóknak készül; ez a kivitel szintén ritkaságnak számít a nagy teljesítményű gumiabroncsok között.
Ukrajna megfenyegette Magyarországot
