időjárás 5°C Ferenc , Olívia 2022. december 3.
logo

Sikergyanús Nissan

Nagy Károly
2002.06.27. 23:00

A Terrano és a Pick-up közötti űrt tölti be palettáján a Nissan az X-Traillel. A főleg a japán termékek uralta kategóriában a Nissan újdonsága nem esélytelen: gazdagon felszerelt, tágas és divatos kocsi – kis hibákkal.

Újabban a természethez fordul a Nissan, ha a reklámkampányaihoz keres ötletet. A Primerát az okos delfinnel, az X-Trailt pedig a vad cápával társítja a japán cég marketingosztálya. Nos, az X-Trail dízelmotoros változatához szerintünk jobban illene a nehézkesebb bálna. A motor ugyanis lomhán mozgatja a vetélytársainál testesebb terepest. Ennek oka nem a teljesítmény vagy a nyomaték hiányában keresendő, hanem a motor lendkerekének nagy tömegében. Így aztán amikor az ember rálép a gázpedálra, a masina előbb rövid hatásszünetet tart, és csak a lendkerék tehetetlenségének leküzdése után lendíti előre az X-Trailt. Végül is nem nagy baj ez, csak hozzá kell szokni. Ha előzni akarunk, durván fél másodperccel előbb padlózzuk le a gázt, mint a jobban reagáló motorok esetében. Ne gondoljuk azonban, hogy a Nissan véletlenül alkalmazta ezt a megoldást, s vállalta az ezzel járó kompromisszumot. A nagy lendtömeg előnye, hogy kisimítja a motor járását, ez pedig egy dízelmotor esetében valóban hatalmas előrelépés. Az X-Trail gázolajos gépe tényleg finoman dolgozik – legtöbb riválisát e téren maga mögé utasítja.
Az X-Trail kissé nehézkes mozgásának másik oka a terepen is pazarul helytálló futómű. Természetes, hogy a nagy dagonyázások igénybevételét szem előtt tartó tervezők kissé túlméretezték a felfüggesztést, s így az a nagy rugózatlan tömegek miatt aszfalton valóban némiképp darabossá teszi az X-Trail mozgását.

Minden más tekintetben viszont remekel a Nissan. A beltér tágas – ha nem ülnénk terepjárósan magasan, akár luxuskivitelű családi kombiban is képzelhetnénk magunkat. A homokszínű szövettel fedett ülések, a fordított bőrt utánzó ajtóbetétek és a panoráma-üvegtetőn beáradó természetes fény különleges hangulatot és megnyugtató harmóniát varázsol a kabinba. A műszerek – a Nissan új irányzata szerint – nem a volán mögé, hanem középre kerültek. Ha másért nem, hát azért jó ez így, mert a kormány mögött felszabadult a hely egy újabb fedeles rekesznek. Az X-Trailben még számos okos ötlet van: például hűtött italtartó, ügyesen elhelyezett pohártartók, sportkocsikat idézően precíz, hatfokozatú kézi váltó vagy a teljesen automatikusan is működtethető összkerékhajtás. Nincs hiány a rendelhető extrákból sem, a vevő erőlködés nélkül keverhet magának egy kilenc-tíz milliós koktélt a Nissannál. Ha ezt sikerült lenyelni, az emésztés már könnyen fog menni, mert az X-Trailt nem lesz nehéz megszeretni.

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.