Sikergyanús Nissan

A Terrano és a Pick-up közötti űrt tölti be palettáján a Nissan az X-Traillel. A főleg a japán termékek uralta kategóriában a Nissan újdonsága nem esélytelen: gazdagon felszerelt, tágas és divatos kocsi – kis hibákkal.

Nagy Károly
2002. 06. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Újabban a természethez fordul a Nissan, ha a reklámkampányaihoz keres ötletet. A Primerát az okos delfinnel, az X-Trailt pedig a vad cápával társítja a japán cég marketingosztálya. Nos, az X-Trail dízelmotoros változatához szerintünk jobban illene a nehézkesebb bálna. A motor ugyanis lomhán mozgatja a vetélytársainál testesebb terepest. Ennek oka nem a teljesítmény vagy a nyomaték hiányában keresendő, hanem a motor lendkerekének nagy tömegében. Így aztán amikor az ember rálép a gázpedálra, a masina előbb rövid hatásszünetet tart, és csak a lendkerék tehetetlenségének leküzdése után lendíti előre az X-Trailt. Végül is nem nagy baj ez, csak hozzá kell szokni. Ha előzni akarunk, durván fél másodperccel előbb padlózzuk le a gázt, mint a jobban reagáló motorok esetében. Ne gondoljuk azonban, hogy a Nissan véletlenül alkalmazta ezt a megoldást, s vállalta az ezzel járó kompromisszumot. A nagy lendtömeg előnye, hogy kisimítja a motor járását, ez pedig egy dízelmotor esetében valóban hatalmas előrelépés. Az X-Trail gázolajos gépe tényleg finoman dolgozik – legtöbb riválisát e téren maga mögé utasítja.
Az X-Trail kissé nehézkes mozgásának másik oka a terepen is pazarul helytálló futómű. Természetes, hogy a nagy dagonyázások igénybevételét szem előtt tartó tervezők kissé túlméretezték a felfüggesztést, s így az a nagy rugózatlan tömegek miatt aszfalton valóban némiképp darabossá teszi az X-Trail mozgását.

Minden más tekintetben viszont remekel a Nissan. A beltér tágas – ha nem ülnénk terepjárósan magasan, akár luxuskivitelű családi kombiban is képzelhetnénk magunkat. A homokszínű szövettel fedett ülések, a fordított bőrt utánzó ajtóbetétek és a panoráma-üvegtetőn beáradó természetes fény különleges hangulatot és megnyugtató harmóniát varázsol a kabinba. A műszerek – a Nissan új irányzata szerint – nem a volán mögé, hanem középre kerültek. Ha másért nem, hát azért jó ez így, mert a kormány mögött felszabadult a hely egy újabb fedeles rekesznek. Az X-Trailben még számos okos ötlet van: például hűtött italtartó, ügyesen elhelyezett pohártartók, sportkocsikat idézően precíz, hatfokozatú kézi váltó vagy a teljesen automatikusan is működtethető összkerékhajtás. Nincs hiány a rendelhető extrákból sem, a vevő erőlködés nélkül keverhet magának egy kilenc-tíz milliós koktélt a Nissannál. Ha ezt sikerült lenyelni, az emésztés már könnyen fog menni, mert az X-Trailt nem lesz nehéz megszeretni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.