A metró megvédése volt a cél

A dunai árhullám fővárosi tetőzésekor a BKV Rt. hárommillió forintot költött árvízi védekezésre. Ez főként a Batthyány téri metró- és HÉV-állomást, illetve az Árpád híd HÉV-megállóját érintette. Az árhullám levonulását követően a Fővárosi Közterület-fenntartó Rt. megkezdte a rakpartok tisztítását és fertőtlenítését.

Bõtös Botond
2002. 08. 22. 6:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha huszonhét centiméterrel magasabban tetőzik a folyam, akkor víz alá kerül az Árpád hídi HÉV-megálló. Végül a 876 centiméteres kőfalon nem csapott át az árhullám – számolt be lapunknak a Duna fővárosi tetőzésének kritikus óráiról Nagy Tihamér, a HÉV igazgatóságának műszaki főmérnöke. A védekezési munkálatokhoz a húsz állandó munkatárs mellé húsz BKV-önkéntes és további húsz civil önkéntes csatlakozott. Tíz sor magasságig háromezer homokzsákot helyeztek egymásra, hogy megvédjék a megállót. A Tímár utcai HÉV-megállónál a környéken üzemelő vendéglők tulajdonosai által épített ideiglenes gát viszont átszakadt: a BKV kiérkező munkatársainak megállapítása szerint nem volt áramütésveszély, ezért félórás szünet után újraindították a HÉV-szerelvényeket.
A Batthyány téri aluljáró-csomópontnál elsősorban arra ügyeltek a munkatársak – folytatta a főmérnök –, hogy a metróalagútba ne jusson víz. Ha a Duna vízszintje hét méter fölé emelkedik, a víz rendszeresen betör az aluljáróba, ám a korábbi évek tapasztalata alapján sikerült hatékony védekezést kialakítani. Húsz ember tizenkét órás váltásban dolgozott. A feltörő vizet a felszíni aknákból kiszivattyúzták, és a Batthyány tér kettős födéme között terelték el. Jelentősebb vízmennyiség nem került az aluljáróba, csupán a falak nedvesedtek át, és a HÉV-végállomás szintjén szivárgott be kis mennyiségű víz. A péntek délután leállított szerelvények kedden 15 órától már a HÉV teljes szakaszán közlekedtek.
Az rt. kétmillió forintot plusz bérköltséget fizet kollégáinak, a védekezésre egymillió forintot fordítottak.
A Fővárosi Közterület-fenntartó Rt. az árhullám levonulása után megkezdi az utak tisztítását. Harminc önfelszedő, mosó, szállító és rakodó járművel, valamint kétszáz úttisztító munkással láttak neki a tíz kilométer hosszú budai és az 5,2 kilométer hosszú pesti alsó rakpartnak, valamint a támfalak – összesen 210 ezer négyzetméternyi felület – takarításának és fertőtlenítésének.
A Margitszigeten a 26-os busz vonalán takarítanak. Megtisztítják a pesti és budai alsó rakpartok lehajtóit is. A 2-es villamos lánchídi aluljáróját az ott lévő három-négyezer köbméternyi víz kiszivattyúzása után tehetik rendbe.
Az árvízvédelemmel kapcsolatos költségeket a fővárosi önkormányzat biztosítja az rt.-nek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.