Gyakorta hallani a Budapesten tartózkodó külföldiektől, de magyar vendégektől is, hogy az éttermekben, bárokban a számla valódi összegénél jóval többet fizettetnek velük. Szervizdíjat számolnak fel, olyan tételeket is feltüntetnek a bizonylaton, amit nem fogyasztottak vagy éppen csak valódi áruknál sokkal drágábban számolják az ételeket, italokat. Van olyan hely is, ahol nem is adnak nyomtatott számlát, csupán kézzel írott fecnit.
Az idén a főszezonban 262 helyen tartottak ellenőrzést a szakemberek s az üzletek egyötödében akadtak szabálytalanságra – mondta lapunknak Tóth Istvánné, a Fővárosi Fogyasztóvédelmi Felügyelőség (FFF) igazgatója. Ez nagyarányú javulást mutat az előszezoni átfogó vizsgálatokhoz képest, amikor is a vizsgált 140 hely több mint felénél fordult elő probléma. A legtöbb esetben nem tüntették fel az árakat a vendéglősök, illetve túlszámláztak, de találtak az ellenőrök romlott ételt is. Összesen több mint 4 millió forint bírságot szabtak ki a vétkes vendéglátósokra.
Ismeretes, hogy az Egyesült Államok budapesti nagykövetsége évről évre kiad egy feketelistát. Ezen azok az egységek szerepelnek, amelyekben a követséghez eljutott információk alapján becsapták a vendégeket. Mint korábban megírtuk, az eddigi ellenőrzésekkor egy listás helyen sem tapasztaltak túlszámlázást az ellenőrök. A fogyasztóvédelmi hatóság tudniillik akkor léphet, ha saját „tapasztalatok” alapján bebizonyosodik, hogy baj van valamelyik üzletben. Erre a legeredményesebb módszer, hogy a több nyelvet is felsőfokon beszélő szakemberek külföldinek kiadva magukat beülnek az adott helyre, fogyasztanak, majd a számla kikérése után általános vizsgálat kereteiben ellenőrzik az árakat.
A rugalmassági megoldások jelenthetik a megoldást a magas és ingadozó energiaárakra
