Élet költözik a Városligeti-tóba

Jövő tavasszal kezdődik a városligeti műjégpálya felújítása, amelynek során természetközelivé alakítják a tó arculatát is. Az összesen 1,3 milliárd forintos beruházásban az épületet, a tómedret és a jégfelületet is felújítják. A rekonstrukció közel két évig tart majd, jövő télen azonban várhatóan nem zár be a műjégpálya: a felújítással már jövő őszre elkészülnek.

Gidró Kriszta
2002. 08. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Évente összesen háromszázezer embert fogad a városligeti intézmény, a látogatók kilencvenöt százaléka azonban a téli időszakban érkezik a műjégpályára s csupán a maradék öt százalék használja a nyári csónakázótavat. Az intézményhez tartozó műemlék jellegű épület egyes részeit azonban nem használják, mert életveszélyesek. Az épület, a tó és a jégfelület felújításáról még tavaly döntött a közgyűlés, a rekonstrukció jövő tavasszal kezdődik – mondta el lapunknak Szabó István, a sportügyosztály vezetője. A beruházást várhatóan 2004 végén fejezik be. Jelenleg az előkészítés zajlik. A tervpályázaton már tavasszal eredményt hirdettek, most az engedélyezési eljáráshoz szükséges dokumentációt készítik. A beruházásra 1,36 milliárd forintot szavazott meg a közgyűlés, a pontos költségek azonban csak az engedélyezési tervek elkészülte után, várhatóan ősszel derülnek ki.
Szabó István elmondta: a rekonstrukció során felújítják az épületet, a tómedret, a jégpályát és a gépészeti berendezéseket is. Az épület háborúban megrongálódott, majd lebontott szárnyát újra felépítik az eredeti tervek alapján. Az épület egynegyedét jelenleg a hűtőtornyok foglalják el, ezeket a tó gátrészénél, a föld alatt helyezik majd el. A rekonstrukciót egyébként a tómederrel és a műjéghez szükséges gépészeti berendezésekkel kezdik. – Ez a tervek szerint jövő ősz végére el is készül, tehát a műjégpálya nem teljesen komfortosan, de jobb jégfelülettel várja a korcsolyázókat – mondta az ügyosztályvezető. A jég felújításának sürgősségét az is indokolja, hogy a csövek már életveszélyesen öregek, így minél tovább halogatják a rekonstrukciót, az annál többe kerül majd.
A felújítás során a csónakázótó újra eléri az eredeti hatvan-nyolcvan centiméteres vízmélységet. A mederben lévő három réteg beton miatt ugyanis a víz mindössze 35-40 centiméter mély.
A hűtőtornyok kiköltöztetésével, a lerombolt szárny újrafelépítésével és az életveszélyes épületrészek felújításával a jelenleginél lényegesen nagyobb terület lesz használható. Szabó István elmondása szerint ezért a jelenlegi funkciók mellé újakat is terveznek az épületbe. Várhatóan kialakítanak például egy turisztikai szolgáltató központot is. – Ezt az indokolja, hogy a Városligetbe látogatók a parkolási lehetőségek miatt a műjégpályához érkeznek meg, így ez a rész a liget kapujának is tekinthető.
A torony felső szintjét az életveszélyes állapot miatt most nem használhatják. Az még nem dőlt el, hogy a felújítás után milyen funkciót kap az épületnek ez a része. Szabó István szerint vagy az irodák költöznek ide, vagy az éttermet alakítják ki a toronyban.
A főpolgármesteri hivatal környezetvédelmi ügyosztályán jelenleg készül a Városligeti-tó rendezésére vonatkozó tanulmány. Ezt hamarosan tárgyalhatja a környezetvédelmi bizottság. Szabó István elmondása szerint azonban a sport és a környezetvédelmi ügyosztályok a felújítási és a rendezési terv előkészítésekor együttműködtek, így a rekonstrukciót és a tó rehabilitálását összehangolták. A tervek szerint a betonmedret természetessé alakítják át. Erre a célra 200 millió forintot különített el a Fővárosi Közgyűlés.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.