Röviden

–
2002. 08. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kérdéses, hogy Franciaország jövőre képes-e elérni a háromszázalékos GDP-növekedést – nyilatkozott tegnap Jean-Pierre Raffarin miniszterelnök. A francia miniszterelnök szerint a jövő évi költségvetésben igyekeznek csökkenteni a foglalkoztatás költségeit a kilencszázalékos munkanélküliség mérséklésének reményében. A kormány szeptember 18-án vitatja meg a pénzügyi tárca által előterjesztett tervezetet.
*
Túlreagálták a német befektetők az árvízi károk helyreállításának gazdasági hatásait. Az újjáépítés reményében a legnagyobb német építőipari cégek részvényei rövid idő alatt harminc százalékkal drágultak, ám röviddel később tőzsdei szakértők úgy vélekedtek, hogy a szektor döntő hányada a tőzsdén nem jegyzett, közepes vállalkozásokból áll.
*
Átlagosan fél százalékkal csökkentek Németországban az importárak júliusban. A szövetségi statisztikai hivatal tegnapi jelentése szerint tizenkét hónap alatt 4,2 százalékkal süllyedt az importtermékek átlagos ára.
*
Nem cáfolta a svájci Nestlé azt a lapértesülést, amely szerint az élelmiszeripari konszern megvásárolná az amerikai Hershey Foods Co.-t. A Nestlé a közelmúltban már két akvizíciót hajtott végre az USA-ban, 12,6 milliárd dollár értékben, s a most kiszivárgott ügylet további 11,5 milliárd dollárba kerülhet.
*
A csődbe jutott és eladás előtt álló KirchMedia most azt fontolgatja, hogy közvetlen betársulást tesz lehetővé a lehetséges befektetők számára a nyereséges tévés leányvállalatába, a ProSiebenSat.1-be. Eddig a KirchMediát csak a filmjogokkal, a sportközvetítési jogokkal, a műsorkészítő részleggel és a ProSiebenSat.1 Media AG-vel együtt mint egészet kínálták eladásra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.