Újabb fákat vágtak ki a Bartók Béla úton

2002. 08. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Helyhatósági engedélyt kapott az Eurometro Projektvezetési Tanácsadó Kft. két egészséges, nagy lombkoronájú, három emelet magasságú platán kivágására, pedig ehhez módosítani kellett az eredeti terveket, amelyekben még a növények megóvása szerepelt.
A Levegő Munkacsoport álláspontja szerint ezt főként azzal indokolják a beruházók, hogy a 4-es metró megépítését követően közös tömegközlekedési sávot alakítanak ki a jelentősen megritkított autóbusz- és villamosjáratoknak. A fekete jelzésű autóbuszok az elképzelések szerint a föld alatti közlekedés megvalósulása után megállnak majd a Gárdonyi térnél is. A buszoknak viszont csak jobb oldali ajtóik lesznek, ezért az út mindkét oldalán megállót és – biztonsági okokból – három méter szélességű járdaszigetet kell építeni.
A civil szervezet alelnöke, Schnier Mária tájékoztatása szerint amikor a Levegő Munkacsoport megtekintette a terveket a DBR Metró Projekt Igazgatóságnál, még arról volt szó, hogy ezeket a megállókat áthelyezik olyan útszakaszra, ahol a járdaszigetek kialakítása könnyebben megoldható. Arról azonban nem beszélt senki, hogy ezen a területen fákat vágnak ki a felújítások miatt.
– Ha említette volna nekünk valaki az itteni fakivágásokat, kértük volna a tervek módosítását, hiszen a Hadik laktanya előtt elegendő hely lenne a fejlesztéshez – szögezte le az elnökhelyettes, aki azért sem érti a váratlan fairtást a Gárdonyi tér környékén, mert korábban a DBR Metró Projekt Igazgatósággal és a Főmterv Rt.-vel folytatott tárgyalásaik eredményeként a Bartók Béla út 3., 5. és 51. szám alatti házak előtti térségre vonatkozó terveket módosították a fák megmaradása céljából.
– Mi szerettünk volna megtartani minden egészséges platánt a belső Bartók Béla úton, de a közlekedési felügyelet kész helyzet elé állított bennünket – panaszolta Schulek József, a Főmterv Rt. műszaki igazgatója. Hozzátette: a fák kivágására nem a leendő megállók, illetve járdaszigetek miatt volt szükség, hanem azért, mert a felügyelet a gyorsjáratok szabad közlekedésének biztosítása miatt két busszal is biztonsággal járható sáv kialakítását és az út ötven centiméteres szélesítését írta elő.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.