Helyhatósági engedélyt kapott az Eurometro Projektvezetési Tanácsadó Kft. két egészséges, nagy lombkoronájú, három emelet magasságú platán kivágására, pedig ehhez módosítani kellett az eredeti terveket, amelyekben még a növények megóvása szerepelt.
A Levegő Munkacsoport álláspontja szerint ezt főként azzal indokolják a beruházók, hogy a 4-es metró megépítését követően közös tömegközlekedési sávot alakítanak ki a jelentősen megritkított autóbusz- és villamosjáratoknak. A fekete jelzésű autóbuszok az elképzelések szerint a föld alatti közlekedés megvalósulása után megállnak majd a Gárdonyi térnél is. A buszoknak viszont csak jobb oldali ajtóik lesznek, ezért az út mindkét oldalán megállót és – biztonsági okokból – három méter szélességű járdaszigetet kell építeni.
A civil szervezet alelnöke, Schnier Mária tájékoztatása szerint amikor a Levegő Munkacsoport megtekintette a terveket a DBR Metró Projekt Igazgatóságnál, még arról volt szó, hogy ezeket a megállókat áthelyezik olyan útszakaszra, ahol a járdaszigetek kialakítása könnyebben megoldható. Arról azonban nem beszélt senki, hogy ezen a területen fákat vágnak ki a felújítások miatt.
– Ha említette volna nekünk valaki az itteni fakivágásokat, kértük volna a tervek módosítását, hiszen a Hadik laktanya előtt elegendő hely lenne a fejlesztéshez – szögezte le az elnökhelyettes, aki azért sem érti a váratlan fairtást a Gárdonyi tér környékén, mert korábban a DBR Metró Projekt Igazgatósággal és a Főmterv Rt.-vel folytatott tárgyalásaik eredményeként a Bartók Béla út 3., 5. és 51. szám alatti házak előtti térségre vonatkozó terveket módosították a fák megmaradása céljából.
– Mi szerettünk volna megtartani minden egészséges platánt a belső Bartók Béla úton, de a közlekedési felügyelet kész helyzet elé állított bennünket – panaszolta Schulek József, a Főmterv Rt. műszaki igazgatója. Hozzátette: a fák kivágására nem a leendő megállók, illetve járdaszigetek miatt volt szükség, hanem azért, mert a felügyelet a gyorsjáratok szabad közlekedésének biztosítása miatt két busszal is biztonsággal járható sáv kialakítását és az út ötven centiméteres szélesítését írta elő.
Három bölcsődei támogatásra is lehet pályázni, mutatjuk a részleteket
