Még gyerekcipőben jár a hazai internetes biztosítási piac. A növekedés egyik fő akadálya, hogy az elektronikus aláírásról szóló törvény hiányzó végrehajtási rendeletei miatt valódi szerződések általában nem köthetők a neten (utólag papíron kell szignálni azokat). Igaz, a biztosítói honlapokon már akad olyan ajánlat, amely szerint az internetes kötés után a szerződés automatikusan életbe lép, ha a ügyfél átutalta a biztosítási összeget (mert „ráutaló magartartást” tanúsított).
A felfutás amiatt is tolódhat, mert még mindig kevés ügyfélnek van világhálós kapcsolata. A „jövő” mégis jó üzlet: az USA-ban az interneten kötött biztosítások értéke már 2005-ben eléri a 18 milliárd dollárt, s az Európai Unióban is meghaladja majd a hatmilliárd dollárt.
Itthon már mód van kötelező gépjármű-, casco, lakás- és életbiztosítás kötésére a neten is. Mind több társaság helyez el weboldalán egyedi díj- és hozamszámítási programot (az ÁB-Aegon és az Allianz Hungária szinte összes módozata mellé csatolt ilyet). Mellettük az internetes biztosítók táborában ott a Generali-Providencia, az utasbiztosítást kínáló Winterthur és az autós segítségnyújtási szolgáltatásra szakosodott Europ Assistance is.
Dehogy vagy te ellenségkép!
