Vihart kavart a balatonfenyvesi kisvasút ideiglenes üzemszünete, illetve két szakaszának megszüntetése mind a parlamentben, mint a civil szervezetek körében. Herényi Károly (MDF), az Országgyűlés idegenforgalmi bizottságának tagja azonnali kérdést intézett a gazdasági miniszterhez a vasút ideiglenes üzemszünetének tárgyában. Mint a képviselő lapunknak fogalmazott, nehéz úgy üzemeltetni egy kisvasutat, ha csak gazdasági szempontokat veszünk figyelembe. – A fenyvesi vasút idegenforgalmi és közcélt is szolgál – hangsúlyozta Herényi Károly, aki elmondta: az államtitkár válasza az azonnali kérdésre megnyugtató volt, tehát valóban lehet bízni abban, hogy az üzemszünet csak ideiglenes lesz.
Herényi javaslatára az idegenforgalmi bizottság az első féléves munkarendjének tárgyalása során napirendre vette a kisvasutak ügyét, illetve turisztikai termékként való hasznosításuk lehetőségeit. – Az ideiglenes üzemszünetről a MÁV dönt. Ebbe nincs közvetlen beleszólásunk; az illetékes felügyeleti szervnek – a gazdasági tárcának – kell jobb belátásra bírnia az államvasutat – tette hozzá Herényi.
A Hulladék Munkaszövetség azonban más állásponton van: mint Bödecs Barnabás elnök mondta lapunknak, vasútvonalat csak államigazgatási eljárással lehet megszüntetni, ez esetben pedig minden érintett önkormányzat, szerv véleményét ki kell kérni. – Az ideiglenes üzemszünettel ezt meg lehet kerülni – vélte az elnök, hozzátéve: a Miskolc–Mezőcsát vasúti mellékvonal lezárását már sikerült megakadályozniuk. Itt az M3-as építése – illetve az autópályahíd építésének költségei – miatt szüntették volna meg a vasúti közlekedést.
– Ha valahol tartósan sikerül leállítani a személyszállítást, ott soha nem indul meg többé – sommázta Bödecs Barnabás. A Humusz a Levegő Munkacsoporttal együtt utánanéz annak a lehetőségnek, hogy a karbantartási munkák szándékos elmulasztása miatt tehet-e feljelentést a MÁV Pécsi Üzletigazgatósága ellen (a fenyvesi kisvasút e szervhez tartozik.) Mint az elnök mondta, gyanújukra az ad okot, hogy a MÁV Pécsi Üzletigazgatóságához tartozó területeken több helyütt is elrendelték az ideiglenes szüneteltetést, s az érintett vonalak egyikén sem indult újra a közlekedés.
Tudomásunk szerint a kisvasút felújítására 60 millió forintot adnak a közeljövőben az illetékesek, ez azonban a teljes felújítás összegének tizedét sem éri el, tehát legfeljebb a balatonfenyvesi kisvasút három vonalának egyikére, a csisztapusztai vonal újjáéledésére adhat némi reményt.
Menczer Tamás: Magyar Péter Dopemannel vitázik, de a lényeggel nem mer szembenézni
