A vállalati ügyfélkör felosztása megtörtént, ezért a jövőben a lakosság, valamint a kis- és a középvállalkozók megnyerésével szándékozik növelni piaci részesedését a HBV Bank Hungary – ismertette a pénzintézet stratégiai terveit Matthias Kunsch vezérigazgató. A lakossági piacon a tehetősebb réteget veszi célba a bank, amelynek figyelmét nem alacsonyabb árakkal, hanem jó minőségű szolgáltatásokkal igyekeszik felkelteni. A lakossági üzletág hajtóerejét a hitelezési tevékenység – ezen belül a lakáshitelek folyósítása – jelentheti. A bankcsoport ezért alapított jelzálogbankot, amely a következő másfél-két évben 50 milliárd forint értékben tervez jelzálogleveleket kibocsátani a hitelek forrásául. Ez év végéig a bank várhatóan 13,6 milliárd forintra növeli a lakossághoz kihelyezett hitelek állományát, s ezt a jövő év végéig duplájára tervezik duzzasztani. A bankcsoport eddig hétmilliárd forint értékben nyújtott jelzálogalapú ingatlanhiteleket a lakosságnak.
A lakossági piac a következő években várhatóan átlagon felül bővül, ugyanakkor meglehetősen elavult a magyar háztartások megtakarításainak struktúrája. Még mindig a készpénz és a bankbetét szerepel az első helyen, miközben az inflációt meghaladó hozamot biztosító konstrukciók kevésbé elterjedtek idehaza, mint a fejlett pénzügyi kultúrájú országokban. A HBV az ötmillió forint feletti összeggel rendelkező, kiemelt ügyfeleknek nyújtja a Prémium bankingcsomagot, a százezer eurót meghaladó vagyonú kuncsaftok pedig már teljes körű privát bankingszolgáltatásokra tarthatnak igényt.
Magyarellenes üzenetek és gyújtogatás Kárpátalján
