Generációváltó barangolás

Csákó Attila
2002. 11. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elsőként a magyarországi GSM-szolgáltatók közül harmadik generációs (3G) roamingszolgáltatást vezet be a hazai Vodafone mobilhálózatot üzemeltető VRAM Távközlési Rt. Az első 3G-s roamingszerződést a társaság szintén a Vodafone-csoporthoz tartozó japán J-Phone-nal kötötte, s a terveik szerint a közeljövőben európai hálózatokkal is szerződnek ilyen típusú megállapodásokra. A távol-keleti országgal kötött együttműködés lehetővé teszi, hogy a hazánkból a felkelő nap országába látogató magyar turisták vagy üzletemberek igénybe vehessék a harmadik generációs roamingszolgáltatást. Ehhez a cég ügyfeleinek csupán annyit kell tenniük, hogy magyar Vodafone SIM-kártyájukat áthelyezzék egy Japánban bérelhető telefonkészülékbe. Ezt követően a szolgáltatást igénybe vevő máris telefonálhat, továbbá küldhet szöveges üzenetet.
Az egyezmény nem csak egyirányú szolgáltatásbővülést eredményez, hiszen a lehetőséggel a Japánból hazánkba érkező ügyfelek is élhetnek. Ez esetben, ha ők magukkal hozzák USIM kártyájukat, s azt behelyezik egy itteni GSM készülékbe, ők is élvezhetik a szolgáltatás előnyeit. A magyar előfizetéses ügyfelek szabadon használhatják a fejlett technológia nyújtotta előnyöket, míg a vitamaxos, azaz feltöltőkártyával rendelkezők hívásokat fogadhatnak, továbbá sms-t küldhetnek és fogadhatnak a távoli országban. Az új megállapodással a Vodafone magyarországi előfizetői jelenleg öt kontinens 84 országának 185 hálózatán roamingolhatnak, míg a jövő esztendő elején a tervek szerint már 100 ország 200 hálózatán nyílik meg számukra ez a lehetőség. A társaság e szolgáltatásából származó bevétele – nem hivatalos adatok szerint – négy százalékot tesz ki.
A vállalat október végén vezette be nyolc európai országban a Vodafone Live! elnevezésű képes üzenetküldésre, mobil-e-mailezésre, csevegésre alkalmas, színes WAP és mobilos játékokat magában foglaló multimédia-szolgáltatását, amely várhatóan a jövő év elején indul el Magyarországon. Ugyanakkor ezek egy része már az idén karácsony előtt bevezetendő MMS indulásával is elérhető lesz. A Vodafone-csoport bejelentette, hogy új mobilszolgáltatását – Németország, Írország, Olaszország, Hollandia, Portugália, Spanyolország, Svédország és az Egyesült Királyság mellett – jövőre Ausztráliában, Görögországban és Új-Zélandon is elindítja. A Vodafone Live! a beépített kamerás mobiltelefonokról hozzáférhető. A globális mobilszolgáltató az új szolgáltatáshoz saját márkanevét viselő mobiltelefonokat dob piacra. Egyelőre három színes kijelzős, digitális fényképezőgépet tartalmazó készülékkel (Sharp GX10, Panasonic GD87 és Nokia 7650) lesz igénybe vehető a szolgáltatás. Később a készülékek listája tovább bővül.
Szintén a Vodafone-nal kapcsolatos hír, hogy a társaság ismét ajánlatot tett a francia Vivendi Universal médiavállalatnak, hogy 6,77 milliárd euróért megveszi annak 44 százalékos részesedését a francia Cegetel távközlési csoportból. Ezenfelül átvállalnák a Cegetel 400 millió eurós adósságát is a Vivenditől. Az ajánlat december 10-ig érvényes, és ugyanazon a részvényenkénti áron tette a Vodafone, mint amennyit a Vivendi korábban már elutasított. Az ajánlat azt is jelenti, hogy a Vivendinek ugyancsak december 10-ig van ideje ellenajánlatot tenni a Cegetel további 41 százalékára e részesedés tulajdonosainak, a British Telecomnak és az amerikai SBC Communicationsnek. Ez utóbbiakkal a Vodafone októberben megállapodott, hogy megveszi tőlük a 41 százalékukat 6,3 milliárd euróért, de a Vivendinek elővételi joga van. Egyébként Franciaország az egyetlen nagyobb európai piac, ahol a Vodafone-nak nincs még többségi részesedése tekintélyes helyi szolgáltatóban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.