Évente másfél millió gépjármű vizsgáztatását végzik el a közlekedési felügyeletek telephelyein – ebből a fővárosban 270 ezerét –, a járművek hét-tíz százaléka nem felel meg az előírásoknak. A hatóságok a közutakon százezer ellenőrzést végeznek, a gépjárművek 16-17 százalékánál találnak műszaki hibát: még kiábrándítóbb a helyzet a külföldi rendszámú kamionok ellenőrzésekor, ugyanis százból hatvanhat hibásan közlekedik az utakon. Békési István, a Közlekedési Főfelügyelet megbízott főigazgatója egy tegnapi sajtótájékoztatón arról szólt, hogy a 22 országos szervezet az idén 18 milliárd forintból gazdálkodott, 2003-ban húszmilliárdos költségvetést terveznek. Jövőre 10-12 százalékkal kívánják emelni a hatósági, ezzel együtt a gépjármű-vizsgáztatás díjait, erről azonban még egyeztetnek a gazdasági és a pénzügyi tárcával.
Békési István 2003. január 1-jei hatállyal tegnap a Fővárosi Közlekedési Felügyelet igazgatójának az eddigi megbízott vezetőt, Pintér Józsefet nevezte ki.
Ebben az évben kétszázezer gépjárművet helyeztek forgalomba, a személyautók átlagéletkora változatlanul 11,6 év. Korosak a haszongépjárművek is, kivételt képeznek a külföldi fuvarokat bonyolító teherautók.
Ezért kell edzenie meccsnapon is csoportelső női pólósainknak
